محبی نجم ابادی کمیسیون برنامه و بودجه

بهروز محبی نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: تاکید بر رشد عرضه محصولات از جمله کالاهای فلزی و پتروشیمی در بورس کالا که از سوی دولت، مجلس و بخش خصوصی مطالبه می شود در راستای تامین مناسب مواد اولیه تولیدکنندگان و در پی آن رشد تولید و اشتغال در کشور است.

این عضو کمیسیون برنامه و یودجه مجلس در گفت و گو با «کالاخبر» اظهار داشت: حضور مردم و سرمایه گذاران به سمت بازار سهام باید همزمان با رشد عرضه کالاهای تولیدی کشور در بورس کالا باشد تا علاوه بر شفافیت عملکرد شرکت های تولیدی، امکان نظارت دقیق و حمایت اصولی از تولیدکنندگان فراهم شود.
محبی نجم آبادی افزود: بورس کالا مکانیسمی است که از طریق آن می توان به بازار کالای کشور نظم داد به عبارتی در شرایطی که نوسانات شدید قیمت کالاها و واسطه گری به یکی از معضلات اقتصاد ما مبدل شده با تمرکز مبادلات مواد اولیه تولید در این بستر معاملاتی می توان از تولیدکنندگان بالادستی و پایین دستی حمایتی درست در جهت رشد تولید و صادرات را رقم زد.
توسعه ابزارهای مالی کالایی
این نماینده مجلس تصریح کرد: علاوه بر مبادلات فیزیکی کالاها می توان بخشی از نقدینگی بالای کشور را نیز به سمت ابزارهای مالی کالایی سوق داد تا از ورود نقدینگی سرگردان جامعه به سمت بازارهای غیرمولد جلوگیری کرد. 
وی با بیان اینکه دولت نیز بر لزوم رشد عرضه کالاها در بورس کالا تاکید دارد، گفت: باید با تقویت بورس کالا در اقتصاد شرایطی مهیا کنیم تا همه تولیدکنندگان با اشتیاق راهی این بورس شوند و با خیال آسوده به تامین مواد اولیه خود بپردازند؛ با تحقق این اتفاق شاهد کاهش فعالیت های واسطه ای در بازار مواد اولیه و کنار رفتن بخش عظیمی از دلال بازی ها در بازارهای کالایی خواهیم بود.
مسیر جهش تولید و اشتغال
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: دولت وزارت صنعت، معدن و تجارت را مکلف به نظارت دقیق عرضه مواد اولیه در بورس کالا کرده است که در این حوزه با تعامل مستمر وزارت صمت و اقتصاد، نتیجه ای مطلوب در جهت تحقق جهش تولید و رشد اشتغال به ثمر می نشیند.
ارتقای برند شرکت ها در بورس کالا
به گفته محبی نجم آبادی، شرکت هایی که محصولاتشان را در بورس کالا عرضه می کنند، دارای شناسنامه ای مشخص و شفاف هستند و به نوعی کیفیت بالای تولید آن ها برای مصرف کنندگان تضمین  شود، از این رو حضور شرکت ها در بورس کالا در ارتقای برند آن شرکت ها نیز نقش موثری دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها