ایزدخواه

رئیس کارگروه خودرویی کمیسیون صنایع مجلس گفت: طرح جدید ساماندهی صنعت و بازار خودرو با ارائه راهکارهایی در حوزه در قیمت‌ گذاری، کیفیت، ایمنی و تامین مالی قطعه سازان هفته آینده در صحن علنی مجلس مطرح و پس از تایید به شورای نگهبان ارائه می شود؛ در این طرح برای حل ریشه ای فاصله زیاد قیمت کارخانه تا بازار خودرو، معتقدیم که مسیر عرضه خودرو در بورس کالا در این زمینه شفافیت ایجاد می کند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از پرشین خودرو، پس از رونمایی از طرح جدید ساماندهی صنعت و بازار خودرو در مجلس، حال این طرح که با پیگیری کمیسیون صنایع مجلس طراحی شده قرار است پس از تعطیلات تابستانی نمایندگان با قید یک فوریت برای تصویب به صحن علنی مجلس برود.

به گفته یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مردم در این طرح هم به دنبال شفافیت در تعیین قیمت پایه خودرو و هم حذف سوداگری و دلالی را در بازار هستند.

روح الله ایزدخواه با اشاره به اینکه در طرح جدید ساماندهی صنعت خودرو مواردی زیادی مد نظر اعضای کمیسیون صنایع بوده است، تصریح کرد: تحول در قیمت‌گذاری خودرو به عنوان مهمترین موضوع و همچنین کیفیت، ایمنی، مسائل قطعه‌سازان و تامین مالی آنها از جمله موارد مدنظر اعضای کمیسیون صنایع در طرح ساماندهی صنعت خودرو بوده است.

وی با تاکید بر جامعیت طرح جدید ساماندهی صنعت خودرو اظهار کرد: در طرح قبلی کمیسیون صنایع امکان اصلاح نداشت و تنها باید تغییرات مد نظر شورای نگهبان اعمال می گردید که با تدوین طرح جدید مواردی زیادی در حوزه خودروسازی به خصوص در بخش فروش و قیمت گذاری در این طرح مورد بررسی و راهکارهایی در این خصوص ارائه شده است.

درخواست کمیسیون صنایع برای تغییر در رویه قیمت گذاری خودرو

رئیس کارگروه خودرویی کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به اینکه خواست کمیسیون صنایع تغییر در رویه کنونی قیمت‌گذاری است، افزود: بدون شک ورود خودرو به بورس کالا یکی از بهترین مسیرها برای قیمت‌گذاری شفاف و کاهش واسطه‌گری در بازار خودرو است.

ایزدخواه با توجه به موضوع عرضه خودرو در بورس به عنوان یکی از راهکارهای شفافیت در قیمت خودرو گفت: برای حل ریشه ای فاصله زیاد قیمت کارخانه تا بازار معتقدیم که مسیر عرضه خودرو در بورس کالا در این زمینه شفافیت ایجاد می کند.

وی گفت: بر این اساس پیشنهاد ما این است که بخشی از ما به التفاوت قیمت فروش با قیمت پایه خودرو در قالب مالیات اخذ شود تا سوداگری در بازار کاهش یابد.

ایزدخواه تصریح کرد: با عرضه خودرو در بورس مشکلات زیادی از این مسیر در حوزه قیمت خودرو، شفافیت در فروش و پرداخت به قطعه سازان پیگیری و حل می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان با تاکید بر اینکه موضوع اخذ مالیات از خودرو در مجلس مطرح است، خاطرنشان کرد: البته موضوعی چون دریافت مالیات بر سوداگری و معاملات مکرر نیز مطرح است که در قالب طرح جداگانه ای در حال پی گیری است چرا که به موازات آن این موضوع در طرح عرضه خودرو در بورس نیز وجود دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها