پتروشیمی

وزارت نفت عراق از شتاب‌بخشی برای ساخت پروژه‌ هشت میلیارد دلاری پتروشیمی بیل نرباس با مشارکت شرکت انگلیسی-هلندی شل خبر داد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، احسان عبدالجبار اسماعیل به تازگی اعلام کرده است که عراق در نظر دارد به اجرای طرح ۸ میلیارد دلاری ساخت یک واحد پتروشیمی با مشارکت شرکت انگلیسی-هلندی شل  شتاب بخشد.

عراق، دومین صادرکننده سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نظر دارد به روند اجرای این طرح پتروشیمی که برای نخستین بار در سال ۲۰۱۲ میلادی اعلام شد، شتاب بخشد.

وزیر نفت عراق اعلام کرد: وزارتخانه‌های نفت و صنایع عراق که سهم هر کدام در این طرح پتروشیمی ۲۵ درصد است، برای شتاب‌ بخشی به روند اجرای طرح پتروشیمی «نبراس» با مشارکت شل که ۴۹ درصد سهم دارد، نشست‌هایی برگزار کرده‌اند.

وی افزود: شرایط قانونی و قراردادی باید تا پایان سال جاری میلادی نهایی شود.

اسماعیل گفت: این طرح پتروشیمی واقع در جنوب شهر بصره پس از تکمیل سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن پلی‌اتیلن تولید خواهد کرد و اتان کافی برای آن تامین می‌شود.

عراق در سال ۲۰۱۲ میلادی برای ساخت این طرح پتروشیمی با شرکت انگلیسی-هلندی شل یک یادداشت تفاهم امضا کرده بود.

شل هم‌اکنون در شرکت گاز بصره که گازهای همراه نفت در میدان‌های نفتی جنوب عراق را جمع‌آوری و برای تولید برق مصرف می‌کند، ۴۴ درصد سهم دارد؛ سهم شرکت دولتی گاز جنوب عراق ۵۱ درصد و شرکت میتسوبشی پنج درصد سهم دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها