تالار

طی هفته گذشته رویدادها و اظهارنظرهای مختلفی پیرامون بورس کالای ایران صورت گرفت که مهم ترین آن ها به تصمیم ستاد هماهنگی اقتصادی دولت برای عرضه کل فولاد در بورس کالا، اعلام آغاز معاملات گواهی سپرده کشمش از ۵ مهرماه و جدیت مجلس برای عرضه خودرو در بورس کالا اختصاص داشت.

تصمیم ستاد هماهنگی اقتصادی دولت 

به گزارش کالاخبر، در جلسه هفته گذشته ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که با ریاست رییس جمهور برگزار شد، گزارش وزارت صمت در خصوص تولید فولاد در کشور ارائه و مقرر شد براساس تصمیمات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، کلیه محصولات تولیدکنندگان در بورس کالا عرضه و فولاد مورد نیاز کارخانجات بزرگ نظیر خودروسازان به قیمت بورس کالا تامین شود. در عین حال وزارت صمت موظف شد با هماهنگی سایر دستگاه های مرتبط در دولت زنجیره تولید، توزیع و قیمت فولاد را مدیریت کند.

آغاز معاملات گواهی سپرده کشمش از ۵ مهر

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران از آغاز معاملات کشمش در بورس کالا در قالب ابزار گواهی سپرده کالایی از روز شنبه ۵ مهر ماه سال جاری خبر داد.

علیرضا ناصرپور گفت: معاملات گواهی سپرده کشمش سبز قلمی با پذیرش یک انبار دارای استانداردهای تعریف شده در شهرستان خلیل آباد استان خراسان رضوی از شنبه هفته آینده در بورس کالای ایران آغاز خواهد شد.

کل عرضه و تقاضای فولاد در بورس کالا

معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: طی دو سال گذشته با همکاری نهادهای مختلف از جمله بورس و بررسی آمارهای خرید محصولات فولادی از بورس کالا و میزان تولیدات آنها به نتایج و دستاوردهای خوبی رسیده ایم. به گفته مهدی صادقی نیارکی، حتماً باید تمام محصولات فولادی و نه بخشی از آن، از طریق بورس عرضه شده و کل تقاضا نیز به بورس انتقال یابد. ضمن اینکه ما در حال بازبینی سهمیه بندی‌های سامانه بهین یاب براساس صورت‌های مالی حسابرسی شده خریداران هستیم.

خودرو در یک قدمی عرضه در بورس 

از خانه ملت خبر می رسد که «طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو» به زودی به مرحله اجرا خواهد رسید که محور اصلی این طرح، عرضه خودرو در بورس کالای ایران به منظور شفافیت بالای معاملات این بورس و تحقق اهداف برای تبدیل خودرو به یک کالای مصرفی است. 

روح‌الله ایزدخواه مسئول کارگروه خودرو در کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص ساماندهی وضعیت بازار خودرو به خبرگزاری تسنیم گفت: بسیاری از مشکلات فعلی بازارهای کالایی کشور به دلیل تعیین قیمت های دستوری از سوی دولت است از این رو مجلس با سرکوب قیمتی و کاهش انگیزه تولیدکنندگان مخالف بوده و در طرف مقابل نیز موافق رهاسازی کامل قیمت کالاها از جمله خودرو نیست؛ از این رو عرضه محصول در بورس کالا به عنوان بازاری شفاف و قابل رصد بهترین گزینه است.

«شفافیت قیمت» پیامد عرضه املاک در بورس کالا

میثم باقری یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است که عرضه املاک در بورس کالا زمینه‌های بروز فساد احتمالی که در معاملات کاغذی بروز می‌کرد را از بین ببرد؛ علت هم مشخص است، شفافیت در عرضه، مشخص بودن طرف‌های معامله، اعلام عمومی عرضه‌ها و کشف قیمت بر اساس مکانیسم عرضه و تقاضا از مهم‌ترین دلایل ایجاد شفافیت و عدالت در معاملات املاک بورسی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها