فولاد

انجمن جهانی فولاد اعلام کرد: علی رغم شیوع کرونا، تولید فولاد ایران همچنان روند رو به رشد خود را حفظ کرده و در ماه آگوست نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۴.۶ درصد رشد را ثبت کرده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری فارس؛ انجمن جهانی فولاد اعلام کرد، تولید فولاد ایران در ماه آگوست ۲۰۲۰ (ماه گذشته میلادی) نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۱۴.۶ درصدی روبرو شده و به ۲.۴۰۰میلیون تن رسیده است. این رقم برای ماه آگوست سال گذشته میلادی ۱.۰۹۴ میلیون تن بوده است.

این درحالی است که از دسامبر سال ۲۰۱۹ تاکنون که سپتامبر ۲۰۲۰ است، جهان با شیوع گسترده بیماری کووید ۱۹ مواجه شده است و به طور گسترده صنایع، کارخانه ها و تقریبا تمامی کشورها را در تعطیلی فرو برده است و خسارات اقتصادی بیشماری در جهان در پی داشته است.

رشد منفی تولید ۵۴ کشور در حوزه فولاد

تولید تنها ۱۳ کشور از این ۶۴ کشور تولیدکننده فولاد جهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است و باقی با رشد منفی مواجه بودند.

بر اساس این گزارش، تولید فولاد جهان در ماه آگوست ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته  ۰.۶ درصد افزایش یافته است و به ۱۵۶.۲۴۴ میلیون تن رسیده است.

همچنین تولید فولاد در جهان در ۸ ماه نخست امسال رشد منفی ۴.۲ درصدی را ثبت کرده و به یک میلیارد و ۱۸۷ میلیون و ۸۰۶ هزار تن رسیده است.

افت تولید فولاد در کشورهای اتحادیه اروپا

در عین حال، تولید فولاد در تمام کشورهای اتحادیه اروپا به جز مجارستان، لوکزامبورگ و انگلیس نسبت به آگوست ۲۰۱۹ رشد منفی داشتند.

بر اساس این گزارش، فولاد فرانسه منفی ۳۱.۲، آلمان منفی ۱۳.۴، سوئد منفی ۲۸.۶، اسپانیا منفی ۳۲.۵ اعلام شده است.

رشد ۱۱.۳ درصدی تولید فولاد ایران در ۸ ماه نخست ۲۰۲۰

تولید فولاد ایران در ۸ ماه نخست امسال به ۱۸.۶۲۵میلیون تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱.۳ درصد رشد داشته است. ایران در ۸ ماه نخست سال گذشته ۱۶.۷۳۹ میلیون تن فولاد تولید کرده بود.

بر اساس آمارهای انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد چین با ۸.۴ درصد رشد به ۹۴.۸۴۵ میلیون تن رسیده است؛ تولید فولاد هند با رشد منفی  ۴.۴ درصد به  ۸.۴۷۸ میلیون تن و تولید فولاد ژاپن با رشد منفی ۲۰.۶ درصد به ۶.۴۴۶ میلیون تن رسیده است.

تولید فولاد امریکا نیز رشد منفی ۲۴.۴ درصدی را ثبت کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها