• ۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
  • کد خبر: 44766
نفت

در حالی که افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در آمریکا و اروپا نگرانی ها از افت تقاضای انرژی را تشدید کرده و در حالی که چشم انداز افزایش عرضه نیز بر بازار سایه افکنده است، قیمت نفت روز دوشنبه حدود ۲ درصد افت کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۰ سنت معادل ۱.۷ درصد کاهش به ۴۱ دلار و ۷ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم که اندکی پس از شروع معاملات امروز بیش از یک دلار کاهش یافته بود، با اندکی تعدیل و افت ۶۹ سنتی (۱.۷ درصدی) به ۳۹ دلار و ۱۶ سنت رسید.

بر اساس گزارش رویترز، روزهای جمعه و شنبه بیشترین تعداد ابتلا به کرونا در آمریکا طی دو روز به ثبت رسید و در فرانسه نیز تعداد مبتلایان جدید دیروز رکورد بیش از ۵۰ هزار نفر را بر جای گذاشت. این آمارها نشان دهنده شدت شیوع کرونا در کشورهای غربی است.

در بخش عرضه، شرکت ملی نفت لیبی روز جمعه به حالت فورس ماژور در مورد صادرات نفت از ۲ بندر اصلی این کشور پایان داد و اعلام کرد که تولید نفت این کشور طی ۴ هفته آینده به یک میلیون بشکه در روز خواهد رسید. تحلیلگران انتظار رشد چنین سریع تولید نفت لیبی را نداشتند.

موسسه آی ان جی اکونومیکس در یادداشتی نوشت: «افزایش اخیر شیوع کرونا در کشورهای غربی و محدودیت های ایجاد شده در رفت آمد میان بخش های مختلف اروپا، احساس حاکم بر بازار را تحت الشعاع قرار داده و نگرانی از افت تقاضا را بیشتر کرده است. عامل دیگر این است که به نظر می رسد لیبی سریعتر از آنچه انتظار می رفت در حال بازیابی میزان عرضه نفت خود است.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها