• ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
  • کد خبر: 44923
فولاد

حاشیه سود پایین فولادسازان سبب شده کارخانه ها به فکر صرفه جویی بیشتر در هزینه های تولید باشند و از اینرو در هفته اخیر، نرخ سنگ آهن در بازارهای جهانی نزولی بود و درمقابل فولاد و محصولات فولادی در بازارهای بین المللی رشد قیمت را به ثبت رساندند.

سنگ آهن

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فولاد ایران، سنگ آهن وارداتی خلوص ۶۲ درصد در چین هفته گذشته تا ۳.۵ دلار افت داشت و ۱۱۶.۲۵ دلار در هر سی اف آر شد. حاشیه سود پایین فولادسازان آن ها وادار کرده به فکر صرفه جویی بیشتر در هزینه تولید باشند از این رو تمایل به خرید سنگ آهن خلوص پایین بیشتر است.

در بازار صادرات ایران، آخرین قیمت سنگ آهن مگنتیت خلوص ۶۱ درصد از ۷۵.۴ دلار به ۷۲.۹ دلار در در هر تن فوب کاهش داشت و سنگ آهن هماتیت صادراتی خلوص ۶۱ درصد ایران نیز ۲.۵ دلار ارزان تر شد و ۷۰.۸ دلار در هر تن فوب ثبت شد.

قراضه

در بازار واردات قراضه ترکیه، قیمت قراضه سنگین ۲۰-۸۰ تا ۳ دلار دیگر بهبود داشته و ۲۹۳ دلار در هر تن سی اف آر شده است. بازار روزهای آخر هفته فعالیت چندانی نداشت.

قراضه صادراتی سنگین کلاس ۲ ژاپن تا ۶ دلار رشد داشت و ۲۷۵ دلار در هر تن فوب شد. متوسط قیمت قراضه وارداتی سنگین در شرق آسیا با ۲ دلار رشد ۳۰۳ دلار در هر تن سی اف آر شنیده شد. در بازار داخلی امریکا نیز قراضه خرد شده ۲۸۱ دلار ثبت شد که بدون تغییر باقی ماند.

بیلت

متوسط قیمت بیلت صادراتی سی آی اس هفته گذشته با ۴ دلار رشد ۴۱۰ دلار در هر تن فوب ثبت شد.

در ترکیه بیلت وارداتی در ۴۲۵ دلار در هر تن سی اف آر ثبات داشت. بیلت صادراتی ترکیه نیز در ۴۲۵ دلار هر تن فوب بدون تغییر ماند.

بازار واردات بیلت اسیا هفته گذشته در سکوت بود. خریداران چینی بازار داخلی را به واردات ترجیح می دادند و در جنوب شرق آسیا نیز اغلب خریداران در انتظار به سر می بردند. قیمت از حدود ۴۴۵ دلار هفته قبل به ۴۵۰ تا ۴۵۵ دلار در هر تن سی اف آر  رسید. در چین قیمت بیلت وارداتی ۷ دلار افت داشته ۴۴۳ دلار هر تن سی اف آر بود.

بیلت صادراتی ایران از ۴۰۰ تا ۴۱۰ دلار در هر تن فوب هفته قبل به ۴۰۵ تا ۴۱۰ دلار هر تن فوب رسید.

مقاطع

هفته گذشته میلگرد صادراتی سی آی اس در ۴۵۰ دلار در هر تن فوب باقی ماند. در ترکیه میلگرد صادراتی از ۴۴۵ تا ۴۵۰ دلار به ۴۵۵ تا ۴۶۰ دلار هر تن فوب رسید. افت ارزش لیر تقاضای داخلی را در بازار میلگرد ترکیه پایین نگه داشت.

در جنوب شرق آسیا نیز میلگرد وارداتی کمتر از ۵ دلار رشد داشته ۴۶۵ دلار در هر تن سی اف آر ثبت شد. در چین قیمت میلگرد صادراتی تنها یک دلار بهبود داشته ۴۸۹ دلار هر تن فوب ثبت شد.

همچنین در بازار داخلی اروپا میلگرد ۴۵۸ یورو در هر تن درب کارخانه و ثابت بود. در بازار امریکا نیز میلگرد ۶۰۸ دلار هر شورت تن درب کارخانه و همچنان ثابت بود.

ورق

ورق گرم صادراتی سی آی اس در هفته ای که گذشت در ۴۷۵ تا ۴۹۵ دلار هر تن فوب ثبات داشت. ورق گرم وارداتی در ترکیه نیز تغییری نداشته ۴۹۰ تا ۵۰۵ دلار  هر  تن سی اف آر بود.

متوسط قیمت ورق گرم صادراتی چین ۴ دلار بالا رفته ۵۱۷ دلار هر تن فوب ثبت شد.  ورق گرم وارداتی در جنوب شرق آسیا نیز از ۵۲۰ تا ۵۲۵  دلار به ۵۲۵ تا ۵۳۰ هر تن سی اف آر بهبود داشت.

در بازار داخلی اروپا ورق گرم ۳ یورو رشد داشت و ۵۰۸ یورو هر تن درب کارخانه ثبت شد. در بازار امریکا نیز ورق گرم ۲۷  دلار رشد داشته به ۷۰۰ دلار هر شورت تن درب کارخانه رسید.   
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها