فلاح

فایننشیال تایمز به تازگی در خصوص بحران غذایی ناشی از ویروس کرونا مقاله جدیدی منتشر کرده که جواد فلاح، مدیر مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالای ایران به بررسی جزییات این مقاله پرداخته است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سنا، جواد فلاح، مدیر مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالای ایران در خصوص مقاله فایننشیال تایمز گفت: در این مقاله آمده است احتمالا در آینده شاهد بحران غذایی و افزایش قیمت مواد غذایی در دنیا خواهیم بود.

وی افزود: در این مقاله اشاره شده است که، بیماری کوید۱۹ سه اثر بزرگ داشت است که یکی از آنها بحث ناامنی غذایی، اثر دیگر، از بین رفتن مشاغل کوچک و دیگری نوسان بازارهای دارایی بود که از بین این سه اثر، دو اثر ابتدایی موجب ایجاد بحران در آینده خواهد شد.

فلاح در این خصوص متذکر شد: یکی از نقش هایی که بانک های بزرگ دنیا بر عهده دارند تامین مالی تجارت کالا است که از طریق اعطای تسهیلات صورت می گیرد. اخیرا به دلیل بحران ناشی از بیماری کرونا شرکت های کوچک و متوسطی که بنیان ضعیفی دارند و دچار نوسانات شده اند از امکان تامین مالی از بانک های بزرگ محروم شده اند. به این ترتیب این شرکت ها به سمت بانک های کوچک شیفت پیدا می کنند و ریسک بیشتری را قبول کرده و نرخ بهره بالایی را نیز مطالبه می کنند که خود این نرخ بهره بالا موجب افزایش قیمت تمام شده مواد غذایی در دنیا خواهد شد.

http://www.imereport.ir/d/2020/12/05/0/22951.mp4

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها