• ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
  • کد خبر: 46182
سنگ آهن

روز گذشته قیمت سنگ آهن  وارداتی عیار ۶۲ درصد در چین از ۱۶۰ دلار هر تن سی اف آر نیز عبور کرد چرا که بازار این ماده اولیه و بازارهای فیوچرز فولاد به روند صعودی ادامه دادند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فولاد ایران، سنگ آهن عیار ۶۲ درصد ۵.۹ دلار بالا رفته و ۱۶۳.۷۵ دلار در هر تن سی اف آر شده است. پایه های قوی بازار و شایعات مربوط به نگرانی از کاهش عرضه، قیمت سنگ آهن را این طور هیجانی بالا برده است.

برخی نگرانی ها وجود دارد که سال آینده کاهش صادرات برزیل و فصل بارش های موسمی استرالیا عرضه سنگ آهن را دچار چالش کند در حالی که تقاضای چینی ها به شدت بالاست. آخرین آمار نشان می دهد صادرات سنگ آهن برزیل ۶.۵ درصد افت ماهانه و ۰.۴ درصد در مقایسه با سال قبل افت داشته و ۲۹.۱۵ میلیون تن در نوامیر ثبت شده است. میزان صادرات سنگ آهن برزیل در بین ماه های ژانویه تا نوامبر نیز ۳ درصد افت داشت و ۲۴۰.۹۲ میلیون تن شد.

از طرفی بازار محصولات فولادی نیز در رونق بوده و موجودی ۵ محصول فولادی اصلی هفته گذشته ۵.۹ درصد افت داشت و به ۱۰.۳۹ میلیون تن رسید که از اوایل ژانویه سال جاری در پایین ترین سطح بوده است. قیمت قراردادهای فیوچرز میلگرد در چین هفته گذشته حدود ۴۳ دلار و بیلت در بازار داخلی ۸ دلار در هر تن رشد داشته است.

رشد شدید قیمت سنگ آهن فعالیت بازار را کم کرد ولی تقاضا هنوز بالاست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها