نفت

در حالی که کشف یک گونه جدید و با قابلیت سرایت سریع ویروس کرونا در انگلیس بار دیگر نگرانی ها را افزایش داده و سبب تشدید محدودیت ها در کشورهای اروپایی شده که می تواند روند ترمیم اقتصاد جهانی و تقاضای نفت را مختل کند، قیمت نفت روز دوشنبه شاهد کاهش بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری‌تسنیم، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با یک دلار و ۶۰ سنت معادل ۳.۰۶ درصد کاهش به ۵۰ دلار و ۶۶ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه ژانویه نیز امروز با یک دلار و ۴۵ سنت معادل ۲.۹۵ درصد کاهش به ۴۷ دلار و ۶۵ سنت رسید.

کاهش قیمت ها در روز دوشنبه پس از آن رخ می دهد که به دلیل خوش بینی سرمایه گذاران نسبت به واکسیناسیون شهروندان در کشورهای مختلف، قیمت نفت هفته گذشته برای هفتمین هفته متوالی افزایش یافته بود.

کازوهیکو سایتو، تحلیلگر ارشد موسسه فوجیتمی در این باره گفت: «مشاهده گونه جدید ویروس کرونا در انگلیس و تشدید محدودیت های مسافرتی در اروپا موجب افزایش مجدد نگرانی ها در خصوص کند شدن روند ترمیم اقتصادی گشته است.»

وی افزود: «به دلیل خوش بینی نسبت به آغاز واکسیناسیون کرونا که می تواند سبب احیای اقتصاد جهانی شود، بازار نفت در طی یک ماه اخیر تمام عوامل منفی را نادیده گرفته بود، اما اکنون به نظر می رسد که پیش بینی های مثبت سرمایه گذاران از سال ۲۰۲۱ رنگ باخته است.»

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه ریاست نشست اضطراری کابینه این کشور برای بحث در خصوص سفرهای بین المللی با توجه به شیوع گونه جدید ویروس کرونا را عهده دار خواهد بود.

دولت جانسون همچنین مشغول بررسی جزئیات توافق نهایی در خصوص برگزیت است. گفته می شود گونه جدید ویروس کرونا ۷۰ درصد قابلیت سرایت بیشتری نسبت به گونه اصلی دارد.  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها