• ۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
  • کد خبر: 46308
نفت

پس از آنکه آمارهای صنعتی نشان داد میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته افزایش داشته است و ترامپ تهدید کرد که ممکن است بسته محرک مالی جدید مصوب کنگره را امضا نکند، قیمت نفت در معاملات صبح چهارشنبه شاهد کاهش و بازگشت به زیر ۵۰ دلار بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری‌تسنیم، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۲ سنت معادل ۱.۴۴ درصد کاهش به ۴۹ دلار و ۳۶ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه فوریه نیز امروز با ۶۶ سنت معادل ۱.۴۰ درصد افت به ۴۶ دلار و ۳۶ سنت رسید.

قیمت هر دو شاخص نفتی دیروز شاهد افت حدود ۲ درصدی بود. روز دوشنبه نیز قیمت ها کاهش یافته بود. گزارش جدید انستیتوی نفت آمریکا نشان می دهد بر خلاف پیش بینی کاهشی تحلیلگران، میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به ۱۸ دسامبر با ۲.۷ میلیون بشکه افزایش مواجه شده است.

استفن اینز تحلیلگر موسسه آکسی تریدر در یادداشتی نوشت: «پس از آنکه خبرهایی در مورد افزایش مجدد ذخایر نفت خام آمریکا منتشر شد قیمت ها کاهش بیشتری را شاهد بوده است.»

بر اساس گزارش این انستیتو، میزان ذخایر میعانات شامل گازوئیل، نفت کوره و سوخت جت نیز با یک میلیون بشکه رشد مواجه بوده، در حالی که تحلیلگران انتظار کاهش ۹۰۴ هزار بشکه ای را می کشیدند. اما میزان ذخایر بنزین بر خلاف پیش بینی ها ۲۲۴ هزار بشکه کاهش یافته است.

عامل دیگری که به افت قیمت نفت کمک کرد، تهدید ترامپ نسبت به عدم امضای بسته محرک مالی ۸۹۲ میلیارد دلاری بود. رئیس جمهور آمریکا گفت، وی از کنگره می خواهد تا رقم چک هایی را که قرار است به مردم پرداخت شود افزایش دهد.

همزمان تعداد مبتلایان به ویروس کرونا همچنان در حال افزایش است و تنها در طی ۶ روز بیش از یک میلیون مورد جدید به ثبت رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها