زعفران

مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی گفت: زعفران خریداری شده در سال گذشته در دو ماه اخیر در بورس کالا ویژه صادرات عرضه و به‌صورت کامل به فروش رفت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری‌فارس، ضیائیان‌احمدی مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی در خصوص خرید حمایتی «طلای سرخ» در استان خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: خرید حمایتی زعفران از ۲۰ آبان‌ماه در استان آغاز و تا۳۰ آذرماه ادامه داشت.

وی با اشاره به خرید حمایتی زعفران در مراکز تعیین شده در سطح استان، بیان داشت: مراکز خرید زعفران در شهرستان‌های بیرجند، قاین و سرایان، فردوس و یک عامل خرید موقت در بشرویه محصول استراتژیک زعفران امسال را از زعفران‌کاران استان خریداری کردند.

مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی با یادآوری اینکه سال گذشته دو هزار و ۵۲۰ کیلوگرم زعفران به‌صورت حمایتی و ۶۰۰ کیلوگرم به‌صورت توافقی از کشاورزان استان خریداری شد، عنوان کرد: از آغاز خرید حمایتی زعفران تا پایان مدت تعیین شده چهار تن و ۴۶۵ کیلوگرم زعفران از کشاورزان استان خریداری شد.

ضیائیان‌احمدی با اعلام اینکه زعفران خریداری از کشاورزان استان نسبت به سال گذشته دو تن افزایش داشته است، تصریح کرد: زعفران امسال در دو لول زعفران پوشال مرغوب و نگین از یک هزار و زعفرانکار و در قالب یک هزار و ۴۹۵ بسته در مراکز خرید تحویل گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین خرید زعفران مربوط به شهرستان سرایان با مقدار دو تن و ۳۶۰ کیلوگرم بوده است، بیان داشت: در خرید حمایتی امسال قیمت هر کیلوگرم زعفران پوشال مرغوب ۱۱ میلیون تومان و هر کیلوگرم زعفران نگین ۱۳ میلیون تومان تعیین شد.

مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه خرید حمایتی زعفران به دو روش بورس کالا و فیزیکی انجام می‌شود، عنوان کرد: زعفران‌های خریداری شده پس از انتقال به انبارهای مرکزی تعاون روستایی به‌تدریج با صدور مجوزهای مربوطه طبق روال سال گذشته در بازار بورس ارائه خواهد شد.

وی اضافه کرد: در روش خرید فیزیکی کشاورزان با مراجعه به مراکز خرید تعاون روستایی با معرفی‌ جهاد کشاورزی زعفران را در اختیار مراکز خرید قرار می‌دهند و کارشناسان از لحاظ ظاهری زعفران را بررسی و ۳۰ درصد قیمت زعفران به‌صورت وجه نقد و مابقی پس از اعلام نتایج آزمایشگاهی طی مدت سه ماه قابل پرداخت است.

ضیائیان‌احمدی از عدم تمدید طرح خرید حمایتی «طلای سرخ» خبر داد و عنوان کرد: خرید زعفران از کشاورزان خراسان‌جنوبی امسال ۷۴ درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: زعفران خریداری شده در سال گذشته نیز در دو ماه اخیر در بازار بورس کالا ویژه صادرات ارائه شد که به‌صورت کامل به فروش رفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها