محمودزاده وزارت راه

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه انتشار اوراق سلف مسکن در بورس کالا با هدف کمک به متقاضیان مسکن و سازندگان طراحی شده است گفت: متقاضیان مسکن می‌توانند در چند مرحله نسبت به خرید مسکن یا تامین مسکن اقدام کنند. با این اتفاق مردم می توانند براساس میزان سرمایه خود اقدام به خرید اوراق سلف مسکن در بورس کالا کنند که با این اتفاق هم ارزش پول در برابر نوسانات قیمت مسکن حفظ می شود و هم مردم در خرید یک واحد مسکونی سهیم شده و یا امکان خرید یک واحد کامل را خواهند داشت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمود محمودزاده با اشاره به این‌که انتشار اوراق سلف با هدف کمک به متقاضیان مسکن و سازندگان طراحی شده است، اظهار کرد: متقاضیان مسکن می‌توانند در چند مرحله نسبت به خرید مسکن یا تامین مسکن اقدام کنند.

وی ادامه داد:‌ اکنون این مشکل وجود دارد که برای بیشتر خانوارها تامین هزینه‌های تهیه یک مسکن دشوار است، بنابراین خانوارها با پس‌انداز و سرمایه‌گذاری پول خود از طریق خرید اوراق سلف مسکن در بورس کالا، می‌توانند در بخشی از سود خرید یک واحد مسکونی سهیم شده و ارزش پول خود را حفظ کنند.

وی با بیان این‌که انتشار اوراق سلف و خرید آن توسط مردم در صورت وقوع تلاطم در بازار مسکن باعث حفظ ارزش پول می‌شود، افزود: این روش، سرمایه‌گذاری مطمئنی برای متقاضیان واقعی مسکن است که از این طریق متقاضیان می‌توانند اطمینان حاصل کنند که مسائل حاشیه‌ای برای آنها روی نمی‌دهد. چون تمام این مراحل با نظارت سازمان بورس انجام می‌شود و موضوع انتشار اوراق سلف به شکل شفاف از نظر قانونی پیش خواهد رفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: با این روش و مشارکت مردم در خرید اوراق سلف نقدینگی مورد نیاز تولیدکنندگان و سازندگان مسکن تأمین خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها