3333.JPG

امروز در حالی که شاخص کل بورس تهران با ۲۰۰ واحد رشد در ارتفاع ۷۴هزار و ۵۱۴ واحدی قرار گرفت، استقبال سرمایه گذاران از خرید سکه طلا در سامانه آنلاین سهام نیز مناسب بود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، پس از راه اندازی معاملات گواهی سپرده سکه طلا در اسفند ماه سال گذشته، از هفته پیش امکان معاملات بر خط این کالا همانند سهام فراهم شد که از این پس معامله گران بازار سهام که به صورت آنلاین اقدام به سرمایه گذاری می کنند، می توانند برای معامله نقدی سکه طلا به صورت بر خط ثبت سفارش کنند تا این کالای سرمایه ای علاوه بر معاملات آتی به صورت نقدی نیز در بورس كالا خرید و فروش شود.

آمارها نشان می دهد که فراهم شدن دسترسی آنلاین به معاملات نقدی سکه باعث ترغیب شماری از سرمایه گذاران شده و کارشناسان نیز چشم انداز روشنی را برای این معاملات متصور هستند. به هر حال امروز نیز ۱۷۳ سکه در قالب گواهی سپرده به ارزش یک میلیارد و ۸۷۵ میلیون ریال دادوستد شد که آخرین قیمت سکه در این معاملات نیز حدود یک میلیون ۸۴هزار تومان ثبت شد.

همچنین آخرین سفارش خرید سکه در پایان معاملات امروز یک میلیون و ۸۲ هزار تومان و آخرین سفارش فروش یک میلیون و ۸۵ هزار تومان بود.

گفتنی است، طبق ابلاغیه اخیر سازمان بورس و اوراق بهادار، صندوق های سرمایه گذاری نیز می توانند با تغییر اساسنامه و امیدنامه خود و تعریف نصابهای مد نظر، نسبت به خرید این اوراق در پرتفوی خود اقدام نموده و به نوعی به واسطه بتای منفی این ابزار نسبت به بازار سهام، به مدیریت ریسک پرتفوی خود نیز مبادرت نمایند. کارشناسان معتقدند، با توجه به کارکردهای مهم این ابزار در راستای رفع دغدغه امنیت نگهداری سکه طلا و همچنین رفع نگرانی احتمالی در خصوص عدم اصالت سکه های طلای فیزیکی در بازار و همچنین سهولت درج اطلاعات سرمایه گذاری در گواهی سپرده سکه طلا در اطلاعات پرتفوی سرمایه گذاران بورسی و صندو قهای سرمایه گذاری، شاهد رشد و توجه روز افزون به این ابزار از سوی فعالان بازار سهام و اوراق بهادار نیز خواهیم بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها