2212_fullimage_Plastices_Polymers_1_455x255.jpg

بررسی معاملات محصولات پلیمری در هفته گذشته نشان می دهد که عمده محصولات با رقابت خریداران مورد معامله قرار گرفتند و در مجموع ۳۱ هزار و ۴۰۳ تن مواد پلیمری معامله شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، پی وی سی ها، پلی اتیلن های ترفتالات، پلی اتیلن های سبک فیلم، برخی از گریدهای پلی پروپیلن ها و پلی استایرن های معمولی و مقاوم از کالاهای مورد توجه هفته گذشته بودند.

به این ترتیب با وجود افزایش قیمت محصولات پلیمری در بازارهای جهانی، بازار داخل نیز با رونق نسبتا خوبی روبه رو است.

پی وی سی ها در کانون توجه

این در حالی است که پی وی سی ها با حجم بالایی ازتقاضا به دلیل مشکلات تولید مجتمع های پتروشیمی روبه رو هستند.

پی وی سی گرید ۶۵ پتروشیمی اروند به میزان ۱۲۱۰ تن عرضه و ۱۱۰۶۶ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۲ هزار و ۴۲۰ تومان و نرخ خرید آن هم ۲ هزار و ۶۶۲ تومان رقم خورد.

عرضه گرید ۵۷ و ۷۰ پتروشیمی آبادان هم به صورت سلف و جمعا به میزان ۵۰۰ تن بود که به ترتیب تقاضایی معادل ۴۹۶۰ و ۵۹۲۰ تن برای این دو گرید ثبت شد. این دو کالا با قیمت ۲ هزار و ۹۲۸ تومان توسط معامله گران خریداری شد.

پی وی سی گرید ۶۰ پتروشیمی بندرامام هم به میزان ۱۰۱۲ تن و به صورت سلف عرضه شد که ۸۸۴۴ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۲ هزارو ۴۸۴ تومان و نرخ خرید آن هم ۲ هزار و ۷۳۲ تومان رقم خورد.

بازار داغ پلی اتیلن های ترفتالات

ازسوی دیگر پلی اتیلن های ترفتالات نیز با توجه به گرمای هوا با تقاضای بیشتری نسبت به ماههای دیگر سال روبه رو هستند،همچنین نگرانی از کمبود خوراک پتروشیمی تندگویان با توجه به آتش سوزی بوعلی سینا در بازار وجود دارد.

 به این ترتیب پلی اتیلن ترفتالات بطری گرید ۸۲۱ با ۱۰۱۲ تن عرضه ۱۸۴۱۴ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۱۵۱ تومان و نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۴۶۶ تومان رقم خورد. گرید ۸۲۵ پتروشیمی تندگویان هم با حجم ۱۵۱۸ تن عرضه و ۱۴۹۳۸ تن تقاضا داشت. این کالا با قیمت ۳ هزار و۴۶۶ تومان خریداری شد.

پلی اتیلن ترفتالات بطری گرید ۷۸۱ هم با حجم ۵۰۶ تن عرضه، ۸۸۸۸ تن تقاضا داشت و با قیمت ۳ هزار و ۳۰۲ تومان خریداری شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها