حسین نیکخواه مدیرعامل نفت پاسارگاد

حسین نیکخواه مدیرعامل نفت پاسارگاد می گوید با توجه به اینکه تمام محصولات قیر پاسارگاد در بورس کالا عرضه و از این طریق توزیع می شود، لذا تمام شرکت ها و متقاضیان می توانند تقاضای خود را از طریق بورس مطرح کنند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از اخبار نمایشگاه ها، شرکت نفت پاسارگاد در حدود چهار میلیون تن در سال ظرفیت تولید قیر دارد و بالغ بر یکصد و شصت هزار تن ظرفیت ذخیره سازی قیر را ایجاد کرده است. این شرکت به دلیل مزیت جغرافیایی و نزدیکی به کشورهای منطقه و همچنین کیفیت و قیمت مناسب مورد توجه بسیاری از کشورها، پیمانکاران و کارفرمایان شرکت های عمرانی ایران و منطقه است.  این مزیت ها موجب شده که از نظر کیفیت و قیمت و تحویل محصول، قیر پاسارگاد در منطقه مشهور باشد. محصولات قیر پاسارگاد از طریق بورس کالا توزیع شده و تمام شرکت ها و متقاضیان می توانند از این طریق تقاضای خود را مطرح کنند.

حسین نیکخواه مدیرعامل نفت پاسارگاد در مورد فعالیت ها و دستاوردهای شرکت نفت پاسارگاد در تامین نیاز قیر داخل کشور و صادرات به کشورهای منطقه، توضیحاتی را مطرح کرده است که در ادامه می خوانید:

*زمینه فعالیت شرکت نفت پاسارگارد چیست؟

شرکت نفت پاسارگاد به عنوان بزرگترین تولید کننده قیر در خاورمیانه در سال 1382با تجمیع شش واحد قیرسازی پالایشگاه های تهران، آبادان، شیراز، اراک، تبریز وتهران تشکیل شد.

این واحد های قیرسازی در راستای سیاست های خصوصی سازی از پالایشگاه ها جدا و تحت عنوان شرکت نفت پاسارگاد شروع به کار کرد. این شرکت با ارزش افزوده ای که با قیر ایجاد کرد باعث شد این صنعت به جایگاهی برسد که ما شاهد آن هستیم.

*ظرفیت تولید و ذخیره سازی قیر در پاسارگاد چقدر است؟ و صادرات قیر به کشورها انجام می شود؟

شرکت نفت پاسارگاد در حدود چهار میلیون تن در سال ظرفیت تولید قیر دارد و بالغ بر یکصد و شصت هزار تن ظرفیت ذخیره سازی قیر را دارد. هم اکنون با دو پایانه صادراتی در بندر عباس و بندر ماهشهر بارگیری کشتی های بزرگ و صادرات محصول انجام می شود.

*شرکت نفت پاسارگاد چه ویژگی های متمایزی نسبت به شرکت های مشابه دارد؟

ظرفیت مناسب برای صادرات محصول به صورت بسته بندی های مختلف داریم و  توان ذخیره سازی و ارسال محصول برای طرح های مختلف را داریم.

محصولات نفت پاسارگاد تقریبا به عنوان استاندارد کیفی قیر مطرح می شود. یعنی قیر شرکت ما به عنوان یک استاندارد مطرح است. کیفیت قیر شرکت ما مثال زدنی است. وقتی که برای صادرات محصول مشتریان خارجی مراجعه می کنند به دنبال قیر شرکت نفت پاسارگاد هستند. قیر نفت پاسارگاد معرف قیر ایران محسوب می شود. بالاخره مزیت های جغرافیایی هم مزید بر علت شده که ما بتوانیم با کیفیت و سهولت و قیمت مناسب محصولاتمان را تحویل دهیم.

تولید انواع قیر های نفوذی ، عملکردی ، امولسیون های قیری و همچنین قیرهای اصلاح شده سبد متنوعی از محصولات را در شرکت نفت پاسارگاد تشکیل داده است‌.

*در عرصه تولید و صادرات شرکت نفت پاسارگاد چه دستاوردهایی دارید؟

ما متعهد به تأمین قیر داخلی هستیم و آن چیزی که موجب افزایش رفاه مردم عزیزمان می شود.

پیمانکاران و شرکت هایی که در خصوص راهسازی در حال فعالیت هستند؛ اگر قیر با کیفیت استفاده کنند این قیر با کیفیت باعث میشود که عمر آسفالت بالا رود. بالا رفتن عمر آسفالت موجب کاهش هزینه های ترمیم و بازسازی می‌شود و با کاهش مصرف داخلی ضمن صرفه جویی در منابع عمرانی مازاد محصول صادر خواهد شد که بی شک ضمن افزایش رفاه موجب ارزآوری برای ایران عزیز خواهد شد.

ضمن انکه هزینه های ترمیم و بازسازی موجب می‌شود تا بودجه در مسیر بهتری استفاده گردد تا رفاه ملموس تری را شاهد باشیم.

قیرهای اصلاح شده با پلیمر یا پودر لاستیک ضمن افزایش عمر آسفالت موجب می شود تا حمل و نقل بهتر و مناسب تری داشته باشیم که حتی کاهش تصادفات و استهلاک از نتایج آن است .

*نفت پاسارگاد در زمینه اشتغال زایی چه گام هایی را برداشته است؟ و در حال حاضر چه تعداد نیرو با شما همکاری می کنند؟

شرکت نفت پاسارگاد تقریباً صنعت قیر را متحول کرد و ارزش بخشید. درهمین راستا قیر کم ارزش را اصلاح و با استاندارد های روز دنیا تطبیق داد تا صنعت قیر به صنعتی ارزشمند تبدیل شود. این شرکت به طور مستقیم حدود هزار نفر و غیر مستقیم بیش از اینها مشغول به کار کرده است. در حوزه حمل و نقل، مهندسی و … عزیزان زیادی مشغول هستند .

بشکه پر کنی ما و جامبوبگ  و بیتوپلاست  همه موجب می شود چرخ صنعت و تولید ملّی ما بچرخد. در صورتی که ما شاهد این هستیم که شرکت نفت پاسارگاد هم به صورت مستقیم و غیر مسقیم خانواده های زیادی را درگیرشغل و کار کرده است.

*هدف و برنامه شما برای شرکت درنمایشگاه نفت چیست؟

شرکت نفت پاسارگاد مشتریان زیاد و گسترده ای دارد.آن چیزی که باعث می شود ما در نمایشگاه ها شرکت کنیم این است که به صورت مستقیم با مشتریان و کسانی که به هر نحوی با شرکت نفت پاسارگاد فعالیت دارند دیدار کنیم و از مشکلات آنها باخبر شویم و موضوعات و مشکلات را به ما منتقل کنند و به این شکل به صورت مستقیم با مدیران شرکت صحبت کنند. اگر مشتری نیاز به محصول داشته باشد؛ راهنمایی میکنیم. البته تمام محصولات ما در بورس کالا عرضه می شود.

شرکت نفت پاسارگاد شرکتی متعهد ، مسئولیت پذیر و حافظ منافع سهامداران ارزشمند خویش است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها