میثم باقری کوپایی

عضو هیات مدیره بورس انرژی با اشاره به حمایت های رییس جدید سازمان در مسئولیت قبلی از بورس های کالایی اظهار امیدواری کرد این دیدگاه مثبت سبب پیشرفت بیشتر دو بورس و ارتباط با بازار سهام باشد. وی گفت: مخالفت دهقان دهنوی در قیمت گذاری دستوری فولاد و حذف سقف رقابت در محصولات فولادی از بروز اتفاقات ناگوار در حوزه معاملات کالا و بازار سهام جلوگیری کرده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از بورس پرس، میثم باقری کوپایی با بیان اینکه رییس جدید سازمان بورس در مسئولیت قبلی (معاون وزیر اقتصاد) و در حوزه معاملات کالایی دارای عقاید بسیار شفاف و مخالف توزیع رانت، قیمت گذاری دستوری و تضییع حقوق سهامداران بوده، اعلام کرد: بورس های کالایی یکی از بخش های بازار سرمایه است که ارتباط زیادی با معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد داشتند.

در این‌میان، حمایت های دهقان دهنوی در بسیاری از موضوعات باعث شد از بروز اتفاقات ناگوار در حوزه معاملات کالا که مستقیما بر بازار سهام نیز اثر گذار بود جلوگیری شود. به عنوان‌ مثال در راستای مخالفت با قیمت گذاری دستوری فولاد، اعمال ضریب ۷۰ درصد در شیوه نامه فولاد با مخالفت وی همراه بود. همچنین برخی اصلاحات مثبت در شیوه نامه فولاد صورت پذیرفت از جمله اینکه سقف رقابت در محصولات فولادی حذف شد.

همچنین موارد زیادی بود که در ستاد تنظیم بازار مطرح و با همکاری بورس کالا و معاونت اقتصادی موضوعات درجهت صیانت از بازار سرمایه پیگیری و رفع می شد. وی در حوزه بورس های کالایی تحقیقات جالبی داشته که علاوه بر ارتباط بازارهای کالایی با بازار سهام و تورم، طراحی شاخص های کالایی در بورس های کالایی را نیز مورد بررسی قرار داده‌ است.‌

امید می رود باتوجه به نگاه مثبت گذشته وی در حوزه های کالایی، شاهد پیشرفت بیشتر در دو بورس کالایی و همچنین ارتباط مناسب بین بازار سهام و بازارهایی کالایی باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها