محمد جعفر صالحی معاون خرید ذوب آهن اصفهان که امروز در مراسم افتتاح تالار حراج باز بورس کالا و عرضه سنگ آهن دانه بندی حاضر بود، این اتفاق را به معنای اطمینان و آرامش فولادی ها در تامین مواد اولیه اعلام کرد و اظهار داشت: با استمرار عرضه سنگ آهن در بورس کالا، شاهد تولید محصول با کیفیت تر و رشد تولید در پی تامین پایدار مواد اولیه خواهیم بود.

صالحی به کالاخبر گفت: روش امروز معامله سنگ آهن در بورس کالا مناسب و قیمت نیز به شکل منطقی کشف شد و امیدواریم این رویداد، فتح بابی برای عرضه سنگ آهن سایر تولیدکنندگان در بورس کالا باشد.

به گفته معاون خرید ذوب آهن اصفهان، عرضه مستمر سنگ آهن در بورس کالا به معنای تامین پایدار و بدون وقفه فولادسازان است که ما از این اتفاق استقبال می کنیم.

او در پاسخ به این پرسش که واقعی سازی قیمت محصولات در زنجیره فولاد چه تاثیری در توسعه صنعت فولاد خواهد داشت؟ گفت: وقتی توزیع سود در کل چرخه به درستی انجام شود، رشد و توسعه به صورت متوازن خواهد بود اما اگر سود در یکجا تجمع داشته باشد، توسعه در مسیر غیرواقعی و نامتوازن قرار می گیرد؛ از این رو واقعی سازی قیمت ها در زنجیره فولاد که در بستر بورس رقم می خورد، به توزیع عادلانه و متناسب سود و توسعه پایدار منجر می شود.

صالحی در پایان گفت: تامین مواد اولیه و حتی انرژی مصرفی ذوب آهن اصفهان براساس قیمت آزاد و نرخ های جهانی صورت می گیرد و این شرکت هیچ عرضه ای خارج از بورس انجام نمی دهد.  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها