image.png

سید جواد جهرمی، معاون عملیات و نظارت بورس کالا در بازدید روز جمعه ۱۷ بهمن ماه خود از دو واحد تولیدی الیاف سازان بهکوش و سپهر پلیمر سپاهان گفت: با توجه به توسعه بسیار خوب در سایر صنایع پایین دستی، نیاز است وزارت صمت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی نسبت به افزایش تولید شرکت های بالادستی اقدام کنند. 

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ویکی پلاست، در پایان سفر سه روزه جهرمی به استان اصفهان، مهدی لباف، مدیرعامل واحد الیاف سازان بهکوش، مشکل تأمین مواد اولیه خطوط تولیدی و فرایندهای تولید و طرح های توسعه این واحد را تشریح کرد.

در این بازدید، لباف از تنوع تولیدات این شرکت و همچنین تولیدات برخی از محصولات نهایی که سبب کاهش واردات آن‌ها شده بود، نکاتی را ذکر کرد. محصولات الیاف سازان بهکوش و کاربردهای تولیدات این شرکت در انواع پارچه های مبل، لباس، پرده و ... مورد استفاده قرار می گیرد.

شرکت سپهر پلیمر سپاهان، دومین شرکتی بود که روز جمعه توسط جهرمی بازدید شد. این شرکت در شهرک صنعتی مبارکه مستقر است و با سرمایه گذاری بالغ بر ۶۲ میلیون یورو و ۸۰۰ میلیارد ریالی که فاز اول آن در سال ۹۵ و فاز دوم آن در سال ۹۸ به بهره برداری رسیده، مشغول تولید است.

سپهر پلیمر سپاهان با ۵۰۰ نفر نیروی کار مشغول به فعالیت است. فعالیت شرکت در خصوص انواع فیلم های بسته بندی در زمینه مواد غذایی، دارویی و ... بوده و بخش مهمی از نیاز کشور را بر طرف می کند و سبب تبدیل شدن کشور از واردکننده فیلم پلی استر به صادرکننده آن شده است. 

بر اساس اظهارات مدیرعامل سپهر پلیمر سپاهان، این شرکت با توجه به سرمایه گذاری صورت گرفته از کمبود مواد اولیه رنج می برد که در این خصوص، مدیرعامل شرکت خواستار تمهیداتی برای رفع مشکل واحد تولیدی خود شد.

جهرمی در حاشیه این بازدید گفت: با توجه به توسعه بسیار خوب در شرکت هایی از این دست و سایر صنایع پایین دستی، نیاز است وزارت صمت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی نسبت به افزایش تولید شرکت های بالادستی اقدام کنند. 

به گفته معاون عملیات و نظارت بورس کالا، در حال حاضر به نظر می‌رسد برنامه ریزی مشخصی در این خصوص صورت نگرفته و این مسیر توسعه صنایع پایین دستی را با چالش مواجه کرده است.

وی افزود: باید کارگروه‌هایی تشکیل شود تا توسعه صنایع بالادستی با توجه به سرمایه گذاری های صنایع پایین دستی صورت پذیرد در غیر این صورت شاهد مشکلات تأمین مواد اولیه صنایع پایین دست خواهیم بود.

گفتنی است این بازدیدهای معاون عملیات بورس کالا در ادامه سلسله بازدیدهای صورت گرفته از شرکت های تولیدی عرضه کننده و خریدار محصول در بورس کالای ایران انجام می شود و شرکت ها می توانند در صورت آمادگی، برای بازدید، درخواست کنند.

    

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها