81802536-70238216.jpg

قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه پس از انتشار آمارهای مربوط به رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه دوم امسال با افزایش چشمگیری شد.

به گزارش 《پایگاه خبری بورس کالای ایران》، قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه به بیش از ۱۳۵۷ دلار رسید که این بالاترین سطح از ۱۲ جولای بوده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در هفته گذشته بیش از ۲.۶ درصد رشد داشته است. قیمت هر اونس نقره نیز با ۴.۴ درصد افزایش در هفته گذشته به بیش از ۲۰.۳۵ دلار رسیده است.

وزارت بازرگانی آمریکا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است که رشد اقتصادی این کشور طی سه ماه دوم امسال به کمتر از ۱.۲ درصد رسیده است. این رقم کمتر از انتظارات اولیه سرمایه گذاران و کارشناساناقتصادی بوده است.

اعلام نتایج دور از انتظار بانک مرکزی ژاپن نیز در پایان نشست اخیر تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلاداشته است. تحلیلگران اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی انتظار داشتند تا بانک مرکزی ژاپن سیاست های انبساطی پولی بیشتری را اعلام کند.

فدرال رزرو آمریکا نیز در تازه ترین نشست خود نرخ بهرهرا بدون تغییر حفظ کرده است. افزایش ارزش ین در برابر دلار آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش مجدد قیمت جهانی طلا داشته است.

انتشار آمارهای رشد اقتصادی آمریکا نیز موجب فشار بیشتر بر ارزش دلار شده و تقاضا برای طلا را افزایش داده است.

درایان نیوسام تحلیلگر ارشد موسسه تلوینت دی تی ان تاکید کرد: تا زمانی که دلار آمریکا تحت فشار باشد، خریداران به بازار طلا هجوم می آورند. به نظر من با توجه به عدم تمایل فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره، روند نزولی ارزش دلار تا پایان امسال ادامه خواهد یافت و این مساله به نفع قیمت طلا خواهد بود.

رشد اقتصادی آمریکا که در ۳ ماه نخست امسال به بیش از ۲.۶ درصد رسیده بود در سه ماه دوم به کمتر از ۱.۲ درصد رسیده است.

تازه ترین نظرسنجی نشان می دهد که احتمال افزایشنرخ بهره فدرال رزرو در نشست سپتامبر به کمتر از ۱۲ درصد رسیده است. این احتمال برای نشست نوامبر نیز از ۱۹ به ۱۲ درصد کاهش یافته است.

احتمال افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر نیز از ۵۰ درصد به کمتر از ۳۳ درصد رسیده است. به نظر می رشد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

منبع: کیتکو نیوز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها