• ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
  • کد خبر: 4868
155945اااا.jpg

هفته گذشته پس از انتشار گزارش تولید ناخالص ملی آمریکا و افت بسیار جدی این شاخص نسبت به پیشبینی ها، شاهد یک حرکت قدرتمند از سوی اونس بودیم، اما در هفته پیش رو شاهد گزارش های مهمتری خواهیم بود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، مسلما مهمترین رویداد اقتصادی هفته انتشار گزارش وضعیت اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا یا همان گزارش NFP است که در روز جمعه منتظر آن خواهیم بود. در طول هفته نیز گزارش شاخص مدیران خرید کارخانه ای و غیرکارخانه ای ISM را به همراه گزارش اشتغال موسسه ADP خواهیم داشت.

آبشده

پس از صعود قدرتمندانه اونس در روز جمعه، آبشده نیز جهش های پرقدرتی را آغاز کرد و تقریبا به نزدیکی سقفی که ۲۰ روز پیش در قیمت ۴۹۵۶۰۰ ایجاد کرده بود رسید. از این روز فعلا در منطقه حساسی قرار دارد.

سناریو افزایشی

سطح مقاومتی ۴۹۲۵۰۰ شکسته شده است و انتظار داریم تا سقف قیمتی قبلی در ۴۹۵۵۰۰ پیشروی داشته باشیم. اما شکست سطح ۴۹۵۵۰۰ مستلزم یک حرکت پرقدرت است. در صورتی که قیمت بتواند این سقف را بشکند مسیر صعود تا ۵۰۰۰۰۰ باز خواهد شد. اما در آنجا مقاومت های بسیار سنگینی خواهیم داشت و به نظر نمیرسد که به همین راحتی شکسته شود. از طرفی مقاومت های تایم هفتگی را داریم. از طرف دیگر مقاومت روانی عدد رند را خواهیم داشت. اما ممکن است در اثر هیجاناتی که به قیمت وارد میشود، نوساناتی تا ۵۰۴۰۰۰ هم داشته باشیم.

سناریو کاهشی

محتمل ترین مکان برای ممانعت از افزایش قیمت، محدوده ۴۹۵ تا ۵۰۰ است. در صورتی که در این محدوده شکست یا سیگنال های نزولی ببینیم، میتوانیم اهداف را به این شکل در نظر داشته باشیم. ۴۹۲-۴۸۶-۴۸۳-۴۸۰ که با شکست هر سطح رو به پایین، هدف سطح پایین تر خواهد بود. اما با رسیدن قیمت به محدوده ۴۸۰ باید بسیار مراقب باشیم. چون در گذشته یک محدوده رنج بوده و مناطق رنج دارای قدرت زیادی می باشند.

سکه نقدی

در حال حاضر سکه نقدی نزدیک به مقاومتی است که حدودا سه هفته قبل در قیمت ۱۱۲۱ ایجاد کرده است. بنابراین باید مراقب این ناحیه باشیم.

سناریو افزایشی

سطح مقاومتی ۱۱۱۳ شکسته شده است و به نظر میرسد که قیمت دیروز به آن پولبک زده باشد. بنابراین اهداف قیمتی به این شکل خواهند بود: ۱۱۲۱-۱۱۲۹-۱۱۳۶-۱۱۴۶. سکه نقدی به دلیل اینکه چند هفته قبل شکست خوبی را در رنج ۳ ساله خود انجام داد، سطحی را در نزدیکی خود نمیبیند. بنابراین اعداد سناریو افزایشی از تایم فریم های بالاتر گرفته شده اند.

سناریو کاهشی

در حال حاضر شکست یا سیگنال نزولی خاصی دیده نمی شود. اما در محدوده بین ۱۱۱۳-۱۱۲۱ امکان بروز چنین سیگنال های وجود دارد. در صورت رخ دادن چنین سیگنال هایی و شکست سطح ۱۱۱۳، میتوانیم انتظار کاهش قیمت تا این سطوح را داشته باشیم: ۱۱۰۸-۱۱۰۴-۱۱۰۰-۱۰۹۶-۱۰۸۹.

با رسیدن قیمت به سطح ۱۰۸۹ به محدوده حمایتی پرقدرتی خواهیم رسید که قبلا یک رنج باکس داشته ایم. بنابراین روی این سطح دقت کافی را داشته باشید.


اونس نسبت به بسته شدن بازار آتی در روز پنجشنبه، حدودا ۸ دلار افزایش داشت. بنابراین برای روز یکشنبه انتظار افزایش قیمت در سررسیدهای آتی را خواهیم داشت.

سناریو افزایشی

مهمترین مقاومتی که در مقابل سکه اسفند قرار دارد، سطح قیمتی ۱۱۷۴۵۰۰ می باشد. قبل از رسیدن به این سطح نیز مقاومت های ۱۱۶۵ و ۱۱۷۰ وجود دارند که البته احتمال می رود با توجه به افزایش قیمت اونس در روز جمعه، قیمت این سررسید بالاتر از ۱۱۶۷ باز شود. در صورتی که قیمت بتواند سطح ۱۱۷۵ را بشکند، وارد محدوده ای میشویم که وضعیت مشخصی ندارد. اما با استفاده از سطوح اکستنشن فیبوناچی و الگوهای قیمتی احتمالی می توان انتظار رشد تا ۱۱۸۵ را داشته باشیم.

سناریو کاهشی

همچنان شکست یا سیگنال نزولی خاصی مشاهده نمی شود. محدوده بین ۱۱۷۰-۱۱۷۵ محدوده حساسی می باشد که برای بازگشت قیمت باید منتظر شکست نزولی باشیم. در صورتی که حالت مناسب شکل بگیرد و سطح قیمتی ۱۱۶۵ رو به پایین شکسته شود، اهداف قیمتی ۱۱۵۵-۱۱۴۹-۱۱۴۲ و سایر اهدافی که در تصویر زیر مشاهده می کنید قابل دسترسی خواهند بود.

سناریو افزایشی

مقاومت های پیش روی این سررسید عبارتند از: ۱۱۸۰-۱۱۸۳-۱۱۸۷-۱۱۹۳

با توجه به افزایش هشت دلاری قیمت اونس، احتمالا قیمت در محدوده ۱۱۸۷ باز می شود و در صورت ادامه حرکت صعودی هدف بعدی ۱۱۹۳ خواهد بود که بالاترین قیمتی است که این سررسید تا به حال به آن دست پیدا کرده است. پس باید به دقت آن را زیر نظر داشته باشیم. اما در صورتی که ۱۱۹۳ نیز شکسته شود، هدف بعدی ۱۲۰۰ و ۱۲۰۶ خواهد بود

سناریو کاهشی

حمایت های پیش روی قیمت عبارتند از: ۱۱۷۵-۱۱۶۹-۱۱۶۱-۱۱۵۶

فعلا نشانی از نزول قیمت نیست. اما در صورتی که در محدوده ۱۱۸۷-۱۱۹۳ شاهد سیگنال های نزولی باشیم، اهداف قیمتی می توانند ۱۱۸۳-۱۱۸۰ و سطوح حمایتی باشند که در بالا به آنها اشاره کردیم.

منبع: طلا چارت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها