پلی پروپیلن

در هفته اخیر، تجارت در بازار پلی پروپیلن (PP) ترکیه رونق یافته است و بازیکنان برای دستیابی به اخبار مربوط به تعطیلی فورس ماژور چند تولیدکننده اروپایی عجله دارند. این موضوع سبب شد قیمت PP در ترکیه در هفته مذکور به بالاترین سطح برسد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از پتروتحلیل، با این حال، عمده PP در چند هفته گذشته به دلیل عدم فعالیت تجاری در ترکیه و افزایش قیمت های خارج از کشور، در کشورهای دیگر فروخته شد. بنابراین، بازار شاهد افزایش عرضه و افزایش قیمت ها بوده است.

برخی از معامله گران گفته اند؛ در این هفته مجبور شدند روزانه چندین بار، حتی گاهی در فواصل ساعتی، قیمت ها را اصلاح کنند. این در حالی است که گفته می شود محدودیت تأمین PP در یک سطح تاریخی است. همچنین تعدادی از بازرگانان به دلیل وضعیت پیچیده و نامشخص بازار، عرضه کالا را متوقف کرده اند. برخی از آنها علی رغم هزینه حمل و نقل بسیار بالا، مجدد به PP چینی روی آورده اند. کاربران نهایی آماده خرید پلیمر با قیمت هایی هستند که قبلاً در میان نگرانی های جدی  غیرقابل قبول بود.

قیمت PP در ترکیه در این هفته به بالاترین سطح رسیده است. رافیای عربستان سعودی و ایران به ترتیب با قیمت ۱۵۸۰-۱۶۰۰ دلار در هر تن CFR ترکیه و ۱،۵۵۰ تا ۱،۵۶۰ دلار بر تن CPT ترکیه ارائه شده است. فایبر PP عربستان و ایران هم به ترتیب ۱.۶۰۰ - ۱.۶۳۰ دلار به ازای هر تن CFR ترکیه و ۱.۶۰۰-۱۶۲۰ دلار CPT ترکیه گزارش شده است. تولیدکنندگان عربستان سعودی این هفته گرید PP تزریقی را با قیمت ۱،۶۰۰-۱،۶۲۰ دلار در هر تن CFR ترکیه اعلام کرده اند.

پیش بینی می شود بازار PP ترکیه هفته آینده به شدت متشنج خواهد بود. این ممکن است باعث افزایش بیشتر قیمت ها شود؛ زیرا تقاضا همچنان بالا خواهد ماند. پلی پروپیلن های عربستان سعودی ممکن است حتی کمیاب و گران شود؛ زیرا دو تولید کننده در این کشور در حال برنامه ریزی برای تعطیلات تعمیر و نگهداری برای ماه مارس هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها