• ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
  • کد خبر: 48946
نفت

پس از آنکه ائتلاف متجاوز به رهبری عربستان مدعی شد که حمله یک پهپاد یمنی حامل مواد منفجره را خنثی کرده است و سبب بالا رفتن نگرانی ها از تشدید مجدد تنش ها در خاورمیانه شد، قیمت نفت روز دوشنبه افزایش داشت و به بالاترین رقم در طی بیش از یک سال گذشته رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، امیدها به تصویب بسته محرک مالی در آمریکا و کاهش محدودیت های قرنطینه ای به رشد بیشتر قیمت نفت کمک کرده است. قیمت نفت هفته گذشته نیز شاهد رشد حدودا ۵ درصدی بود.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با یک دلار و ۱۴ سنت معادل ۱.۸۳ درصد رشد به ۶۳ دلار و ۵۷ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه مارس امروز با یک دلار و ۲۹ سنت معادل ۲.۱۷ درصد جهش به ۶۰ دلار و ۷۶ سنت رسید.

ائتلاف نظامی متجاوز به رهبری عربستان اواخر دیروز اعلام کرد، حمله یک پهپاد یمنی حامل مواد منفجره را خنثی کرده است. کازوهیکو سایتو تحلیلگر ارشد موسسه فوجیتومی گفت: «رشد اولیه قیمت ها در بازار نفت ناشی از انتشار این خبر بوده است.»

وی افزود: «اما عامل دیگر رشد قیمت نفت افزایش امیدها به تصویب بسته محرک مالی دولت آمریکا و کاهش محدودیت های قرنطینه ای بوده که احتمال ترمیم رشد اقتصادی و بالا رفتن تقاضای انرژی را بیشتر کرده است.» وی در عین حال اضافه کرد، با توجه به احتمال به راه افتادن موج برداشت سود، احتمالا نفت خام آمریکا از رقم ۶۰ دلار پایین تر خواهد آمد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در نشستی با مقامات محلی از دو حزب جمهوری خواه و دموکرات تلاش ها برای به تصویب رساندن بسته محرک مالی ۱.۹ تریلیون دلاری پیشنهادی اش را شتاب بخشید.

در هفته های اخیر و به دنبال کاهش شکاف بین عرضه و تقاضا در بازار که عمدتا ناشی از کاهش عرضه تولیدکنندگان بزرگ بوده، قیمت نفت شاهد رشد قابل توجهی بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها