• ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۴
  • کد خبر: 49392
دکتر مس

مس را رهبر فلزات پایه می‌دانند و اغلب، قیمت‌های آلومینیوم، نیکل، سرب و سایر کالاهای صنعتی از نرخ این فلز سرخ تبعیت می‌کنند. علاوه بر لیدری بازار فلزات، تقاضا و قیمت مس را می توان به عنوان یک شاخص معتبر برای وضعیت اقتصاد جهانی در نظر گرفت و سوابق قبلی شاخص قیمت و تقاضای مس نیز به درستی روند اقتصاد جهانی را نشان داده است.

به گزارش «کالاخبر»؛ کاربردهای گسترده‌ای که مس در اکثر بخش های اقتصادی، از خانه ها و کارخانه ها گرفته تا الکترونیک و تولید برق و انتقال، دارد باعث شده است تا تقاضا و قیمت مس را بتوان به عنوان یک شاخص معتبر برای وضعیت اقتصاد جهانی در نظر گرفت.

به طور کلی، افزایش قیمت مس حاکی از تقاضای شدید مس و از این رو، یک اقتصاد جهانی رو به رشد است، در حالی که کاهش قیمت مس ممکن است نشان دهنده تقاضای کند و کندی قریب الوقوع اقتصادی باشد.

سوابق قبلی هم درستی این شاخص را نشان می‌دهد و به دلیل اینکه قبلا توانسته بود بیماری اقتصاد جهانی را زودتر تشخیص دهد و زودتر از بقیه شاخص‌ها ریزش کند، لقب "دکتر مس" را به دست آورده است و به این دلیل تحلیل‌گران، برای بررسی شرایط اقتصاد جهانی، قیمت مس را با دقت بیشتری رصد می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها