مس

میزان تولید و ظرفیت مس تصفیه شده در جهان طی یازده ماه سال ۲۰۲۰ افزایش یافت. در همین شرایط قیمت جهانی مس به سوی قیمت ۱۰ هزار دلار در تن خیز برداشت که البته از دستیابی به این هدف باز ماند و در پایان هفته گذشته با افت قابل توجهی مواجه شد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایمیدرو، براساس تازه ترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG)، فعالان مس جهانی مس از ابتدای ژانویه تا پایان ماه نوامبر ۲۰۲۰، حدود ۲۲ میلیون و ۳۹۲ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ میلادی، ۲۱ میلیون و ۹۸۶ هزار تن بود که نشان دهنده افزایش ۱.۸ درصدی است.

افزایش حدود ۳ درصدی ظرفیت تولید مس تصفیه شده

ظرفیت تولید کارخانه های مس تصفیه شده در جهان طی ۱۱ ماهه ۲۰۲۰ میلادی، ۲۷ میلیون و ۱۲۱ هزار تن بود. این عدد در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۲۰۱۹ میلادی (۲۶ میلیون و ۳۵۴ هزار تن)، حدود ۳ درصد افزایش یافت.

کاهش یک دهم درصدی تولید معادن مس

فعالان معادن مس جهان طی ۱۱ ماهه سال ۲۰۲۰ میلادی، حدود ۱۸ میلیون و ۶۶۵ هزار تن ماده معدنی تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ میلادی، ۱۸ میلیون و ۶۹۱ هزار تن بود که حاکی از کاهش حدود یک دهم درصدی تولید است.

از این میزان، ۱۰ میلیون و ۷۴ هزار و ۷۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، ۳ میلیون و ۸۱۷ هزار و ۳۰۰ تن «آسیا»، ۲ میلیون و ۱۳۳ هزار و ۷۰۰ تن «آفریقا»، یک میلیون و ۷۴۱ هزار و ۵۰۰ تن «اروپا» و ۸۹۸ هزار تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

افزایش ۲.۵ درصدی ظرفیت معادن مس

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۲۲ میلیون و ۷۳۲ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ میلادی (۲۲ میلیون و ۱۷۴ هزار تن)، حاکی از افزایش ۲.۵ درصدی است.

خیز مس جهانی برای دستیابی به قیمت ۱۰ هزار دلاری

بنا به این گزارش، اکنون این قیمت (۶ اسفند) به حدود ۹۲۶۰ دلار در تن رسیده است. این رقم در ماه «تیر» امسال حدود ۵۹۵۰ دلار در تن بود که طی حدود ۸ ماهه اخیر، ۵۵ درصد افزایش یافته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها