طلا

بانک دولتی اسبربانک روسیه اعلام کرد که بیماری همه گیر ناشی از ویروس کرونا باعث افزایش تقاضا برای طلا، نقره و سایر فلزات گرانبها در پایتخت این کشور شده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری‌تسنیم، بانک دولتی اسبربانک روسیه اعلام کرد که بیماری همه گیر ناشی از ویروس کرونا باعث افزایش تقاضا برای طلا، نقره و سایر فلزات گرانبها در پایتخت این کشور شده است.

این بانک با استناد به داده های خود گفت، فقط در مسکو سال گذشته ۸ هزار و ۸۷۹ شمش فلزات گرانبهای مختلف با وزن کلی ۱.۱۶۲ تن فروخته شده است.

بر اساس این گزارش، ارزش فلزات گرانبهای خریداری شده بیش از ۱.۹۷۵ میلیارد روبل (حدود ۲۶.۷۶۱ میلیون دلار) بود که ۲.۵ برابر بیشتر از سرمایه گذاری های انجام شده روی فلزات گرانبها پیش از شیوع کرونا در سال ۲۰۱۹ محسوب می شود.

بیشتر این بودجه روی شمش طلا سرمایه گذاری شد. به گفته اسبربانک، اهالی مسکو بیش از ۶۰۰۰ شمش خریداری کردند که وزن آنها ۳۸۹ کیلوگرم به ارزش ۱.۸۹ میلیارد روبل (۲۵.۶۱ میلیون دلار) است.

با سرمایه گذاری روی ۲۴۰۰ شمش نقره با وزن کلی ۷۵۹ کیلوگرم و در مجموع ۵۱.۳ میلیون روبل (بیش از ۶۹۵،۶۰۰ دلار) نقره دومین فلز محبوب بود. پلاتین و پالادیوم به ترتیب ۳۶.۴ میلیون روبل (۴۹۳۵۰۰ دلار) و ۱.۱ میلیون روبل (۱۴۹۰۰ دلار) سرمایه جذب کردند.

در عین حال، تقاضا برای سکه های طلا و نقره در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل از آن سه برابر شده است. اسپربانک بیش از ۲۰۵۹۱۷ سکه سرمایه گذاری و یادبود به وزن ۲.۵ تن و ارزش حدود ۶.۵ میلیارد روبل (بیش از ۸۸ میلیون دلار) به فروش رسانده است. سکه های طلا و نقره به نام "سنت جورج پیروز" بیشترین محبوبیت را در بین مردم مسکو به دست آورد.

بر اساس گزارش اسبربانک، افزایش سواد مالی در بین روس ها و همچنین تمایل به پس انداز و تقویت دارایی های خود، تقاضا برای فلزات گرانبها را در این کشور افزایش داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها