مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان بورس

حجت الاسلام مصباحی‌مقدم گفت: مشروعیت فقهی در بازار سرمایه مهم‌ترین اصل این بازار است و به جرأت می‌توان گفت عملیات در بازار سرمایه از سایر بازارها مشروع‌تر است و هر گونه شبهه شرعی از این بازار خارج بوده و شامل آن نمی‌شود.

به گزارش "پایگاه خبری بورس کالای ایران"، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم رییس کمیته فقهی سازمان بورس اوراق بهادار در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان بورس گفت: بازار سرمایه دارای ویژگی‌هایی است که بازارهای دیگر از آن برخوردار نیستند که یکی از مهم‌ترین آنها نقدشوندگی است . 

وی افزود: شفافیت ، کشف قیمت در بازار رقابتی و تامین مالی بلندمدت از دیگر مشخصات بازار سرمایه است.

مصباحی مقدم خاطرنشان کرد: تنوع ابزارها و راهکارهایی برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری جدید و نیز عمق‌ بخشیدن به بازار سرمایه و ریسک‌پذیری از ماهیت دیگر این بازار است

رییس کمیته فقهی سازمان بورس گفت: هر چند این بازار کمتر از ابزارهایی استفاده می‌کند که سودشان از قبل تعیین شده اما در مقابل ریسک بیشتر ، سود بیشتری را نیز به همراه دارد.

وی گفت: مشروعیت فقهی در بازار سرمایه مهم‌ترین اصل این بازار است و به جرأت می‌توان گفت عملیات در بازار سرمایه از سایر بازارها مشروع‌تر است و هر گونه شبهه شرعی از این بازار خارج بوده و شامل آن نمی‌شود.

این عضو کمیته فقهی سازمان بورس افزود: این در حالی است در بازار پول همچنان مناقشاتی باقی مانده و طرح بانکداری اسلامی و اصلاح آن همچنان در دستور کار مجلس است. دولت نیز لایحه اصلاح نظام بانکی را آماده کرده و رهبری نیز اخیرا مرقوم‌ کردند که شورای فقهی به عنوان یک رکن اصلی در بانک مرکزی ایجاد شود که این موضوع باعث خواهد شد که دیدگاه مردم نسبت به سود بانکی مشروع شود

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها