• ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
  • کد خبر: 50662
نفت

شاخص های بازار نفت در معاملات روز چهارشنبه تحت تاثیر نگرانی ها نسبت به وضعیت تقاضا در اروپا و امیدها نسبت به بهبود فعالیت پالایشگاهی در آمریکا تقویت شد، مسیرهای متفاوتی پیدا کردند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت هفت سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۶۸ دلار و ۳۲ سنت رسید در حالی که ابتدای معاملات ۳۲ سنت افزایش داشت.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا چهار سنت افزایش یافت و به ۶۴ دلار و ۸۴ سنت در هر بشکه رسید.

روند معاملات روز چهارشنبه نوسانی بود و شاخص ها در معاملات بازار آسیایی بین محدوده منفی و مثبت در تغییر بوده اند. بازار در چند روز گذشته که کشورهای اروپایی بیشتری تزریق واکسن های کووید ۱۹ را به دلیل نگرانی از عوارض جانبی جدی آنها متوقف کرده اند، روند کاهشی پیدا کرده است چرا که اتفاق مذکور به معنای تاخیر در روند احیای تقاضا قلمداد شده است.

معاملات بازار نفت اکنون به سنگینی نخستین ماه های بحران کووید ۱۹ است و خریداران و فروشندگان در تلاش برای پوشش ریسک در برابر نوسان قیمت ها هستند.

مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت سی ام سی مارکتس اظهار کرد: نگرانی ها نسبت به تقاضا با کند شدن روند واکسیناسیون کووید ۱۹ در اروپا، فضا را منفی کرده است.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی نوشتند: در حالی که تقاضا در هند و آمریکا رشد کرده در اروپا ضعیف مانده است. طبق آمار فدراسیون صنعت نفت فرانسه، مصرف سوخت جاده ای در فرانسه در فوریه ۱۰.۸ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت.

اما در یک خبر مثبت برای شاخص نفت آمریکا، موسسه امریکن پترولیوم روز سه شنبه اعلام کرد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۲ مارس، یک میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است. تحلیلگران در نظرسنجی رویترز رشد ذخایر به میزان سه میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند.

به گفته استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت اکسی کورپ، بازار سست شده اما پس از انتشار آماری که کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا را نشان داد، سورپرایز خوشایندی داشت.

همزمان آمار موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر بنزین آمریکا ۹۲۶ هزار بشکه کاهش پیدا کرده که کمتر از حد انتظار بود. تحلیلگران کاهش ذخایر بنزین به میزان سه میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند.

کاهش هفتگی کمتر ذخایر بنزین نشان می دهد که فعالیت پالایشگاهی پس از برودت بی سابقه هوا در تگزاس که باعث مختل شدن فعالیت پالایش نفت شده بود، عادی شده است.

یخبندان بی سابقه در ایالت های جنوبی آمریکا ماه گذشته باعث فلج شدن یک چهارم از ظرفیت پالایش نفت این کشور شد.

بر اساس گزارش رویترز، آمار رسمی ذخایر نفت و فرآورده های نفتی بعدازظهر روز چهارشنبه توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها