• ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
  • کد خبر: 51845
پلیمر

در حالی که قیمت های سی اف ار در چین در کمترین سطح و با اختلاف زیادی نسبت به سایر بازارها قرار دارد، کماکان تریدرهای بزرگ چینی از خرید محموله های جدید به دلیل وضعیت نامطلوب بازار پلیمر در چین خودداری می کنند. 

به گزارش «کالاخبر» به نقل از پتروتحلیل، به نظر می‌رسد بحران کرونا و اثراتش در بازارهای جهانی مانند خود بیماری شده و شاهد پیک دوم اثر منفی آن در هفته های اخیر هستیم. شرایط پیچیده و توقف چین و ترکیه در خرید، پیش بینی کارشناسان بازار را به این سمت سوق داده که طی هفته های آینده احتمالا باید شاهد سقوط سی تا چهل درصدی قیمت پلیمر ها باشیم.

البته کارشناس بازار پلیمر در چین معتقدند که تجار بزرگ چینی با برنامه و طراحی و اطلاع از رکود بازارهایی مناطق دیگر به خصوص خاورمیانه و کشورهای اسلامی در ماه رمضان، با هماهنگی کامل جهت تحمیل فشار به پتروشیمی ها جهت خرید با قیمت های پایین و منهای آیسیس در چین اقدام کرده اند که این راهبرد در گذشته نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

در هر صورت به نظر می‌رسد راهکار انبارداری برای پتروشیمی های بزرگ تنها راه باقی مانده برای عدم پذیرش فشار چینی ها است در غیر این صورت باید شرایط چینی ها را بپذیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها