• ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
  • کد خبر: 51846
پلی پروپیلن

براساس اعلام نشریه آیسیس قیمت انواع پلی پروپیلن در بازار ترکیه باز هم ریزشی است و محصولات این گروه، معاملات کمی را تجربه می کند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از پتروتحلیل، همانطور که پیش بینی شده بود، شاهد افت قیمت های پلی پروپیلن در بازار ترکیه هستیم که بر اساس اطلاعات هفته گذشته بازار به صورت کامل و راکد بوده و معاملات خیلی کمی اتفاق افتاده است و حتی قیمت های معامله شده واقعی حدود ۱۰۰ دلار زیر قیمت اعلام شده نشریه آیسیس است.

از دلایل رکود بازار، رکود سنتی بازار ترکیه در ماه رمضان، قیمت بالا و انتظار کاهشی تولیدکنندگان برای مواد اولیه، افزایش شدید کرونا و تعطیلی کشورهای اروپایی و قرنطینه کامل در بازارهای بزرگ اتحادیه از جمله فرانسه و همچنین آفرهای ری اکسپورت از چین برای برخی پلیمرها است. 

از سوی دیگر افزایش صادرات پتروشیمی های منطقه سی ای اس از جمله ترکمنستان و روسیه و ازبکستان و همچنین شروع مجدد صادرات امریکا فشار مضاعفی از عرضه را به بازار ترکیه وارد آورده است.

از طرفی موجودی بالای انبارهای ترکیه باعث نگرانی شدید تریدرهایی که کالاهای نفروخته دارند شده و با ارائه تخفیفات و تسهیلات در پرداخت سعی در کاهش ریسک خود ناشی از ریزش قیمت دارند.

براساس اطلاعات رسیده پلی پروپیلن ۵۵۰J بار آماده ۱۵۵۰ دلار و  پایپ نچرال روسیه سی اف ار ترکیه ۱۴۰۰ دلار معامله شده است.

در همین حال پلی پروپیلن دی سی اس ترکمنستان ۱۵۰۰ دلار و پلی پروپیلن ال اچ ۵۰۸۸ ترکمنستان ۱۶۰۰ دلار و پلی اتیلن سبک خطی گرید ۲۰۹AA هم ۱۵۰۰ دلار در هر تن فروخته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها