• ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
  • کد خبر: 52209
نفت

قیمت نفت روز چهارشنبه تحت تاثیر نگرانی ها نسبت به افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در هند که سومین مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است، برای دومین روز کاهش پیدا کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ژوئن ۴۸ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۶۶ دلار و ۹ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته ۴۸ سنت کاهش داشت.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ژوئن ۵۳ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۶۲ دلار و ۱۵ سنت در هر بشکه رسید. قرارداد ماه مه نفت وست تگزاس اینترمدیت روز سه شنبه با ۱.۵ درصد کاهش، در ۶۲ دلار و ۴۴ سنت بسته شد.

راویندرا رائو، نایب رییس کالاها در شرکت کوتاک سکیوریتیز اظهار کرد: هند یک مصرف کننده بزرگ نفت است و بنابراین افزایش آمار کرونا در این کشور و محدودیت های وضع شده به دورنمای تقاضا ضربه می زند. بازار جهانی نفت با برنامه اوپک و متحدانش برای افزایش عرضه در ماه های آینده به خوبی تامین مانده است و بنابراین اگر دورنمای تقاضا به شکل قابل ملاحظه ای بهبود پیدا نکند، قیمت ها ممکن است تصحیح شوند.

هند که سومین مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است، روز چهارشنبه آمار روزانه قربانیان کووید ۱۹ را ۲۰۲۳ نفر و آمار مبتلایان جدید را ۲۹۵ هزار اعلام کرد. این کشور با بحران تامین اکسیژن برای بیماران کرونایی روبروست و بخش های وسیعی از هند اکنون به دلیل موج دوم پاندمی در قرنطینه هستند.

عامل دیگری که باعث واکنش منفی بازار شد، آمار موسسه امریکن پترولیوم بود که نشان داد ذخایر نفت خام و سوخت های تقطیری آمریکا در هفته منتهی به ۱۶ آوریل افزایش داشته است. ذخایر نفت خام آمریکا ۴۳۶ هزار بشکه افزایش پیدا کرد در حالی که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز، کاهش ذخایر به میزان سه میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند. آمار رسمی ذخایر بعدازظهر روز جاری از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می شود.

استفن اینس، استراتژیست ارشد شرکت اکسی کورپ اظهار کرد: جدیدترین آمار ابتلا به کرونا بسیاری از معامله گران را که با پیش بینی فصل رانندگی تابستانی موفق آمریکا مشغول خرید معاملات بودند را غافلگیر کرد.

بر اساس گزارش رویترز، دو منبع آگاه در اوپک پلاس اظهار کردند نرخ پایبندی این گروه به توافق کاهش تولید در مارس به ۱۱۳ درصد رسید. نرخ پایبنید اعضای اوپک ۱۲۴ درصد و نرخ پایبندی تولیدکنندگان غیراوپک، ۹۳ درصد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها