بورس کالای ایران

در هفته ای که گذشت شاهد رویدادها و اظهارنظرهای مختلفی در حوزه بورس کالای ایران بودیم که مهم ترین موضوعات به جلسه مجازی کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران با محوریت بورس کالا، تحولات اخیر زنجیره فولاد و عملیاتی شدن ورود کالاهای این حوزه به بورس کالا، تصویب عرضه خودرو در بورس در کمیسیون صنایع مجلس، تسریع عرضه محصولات شستا و قیمت گذاری دستوری اختصاص داشت.

عملیاتی شدن ورود کامل زنجیره فولاد به بورس کالا

به گزارش «کالاخبر»؛ تحولات اخیر در زنجیره تولید فولاد کشور و ورود صنایع بالادستی تا پایین دستی از سنگ آهن گرفته پروفیل به بورس کالا، نوید روزهای روشنی را برای صنعت فولاد و معدن می دهد و البته خبری خوش برای سهامداران صنعتی و معدنی کشور و بازار سهام به شمار می رود چراکه به اعتقاد کارشناسان ورود زنجیره فولاد به بورس کالا، بیانگر کمرنگ شدن رویکرد سیاست قیمت گذاری دستوری و رسیدن سود واقعی حاصل از تولید به شرکت ها و انتفاع سهامداران آنهاست.

متعادل سازی عرضه و تقاضا در بازار خودرو

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس هفته گذشته از مصوبه این کمیسیون برای عرضه خودرو در بورس کالا جهت متعادل سازی عرضه و تقاضا خبر داد.

پیگیری جدی برای کنار رفتن سایه «قیمت گذاری» از سر بازار سرمایه

محمد حسن ابراهیمی سرو علیا عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار می گوید که طی ماه های گذشته در پی مخالفت سهامداران با قیمت گذاری دستوری کالاها، سازمان بورس نیز مخالفت خود را با این رویکرد به مجلس و دولت اعلام کرد و خوشبختانه حمایت هایی از طرف آن ها انجام شد که حذف رویکرد قیمت گذاری از بازار سرمایه را به طور جدی پیگیری می کنیم.

تسریع در عرضه محصولات زیر مجموعه شستا

مدیرعامل هلدینگ سلولزی شستا از نخستین معامله ورق ام دی اف خام شرکت صنایع چوب خزر کاسپین از شرکت های تابعه تاپیکو و شستا به میزان ۴۴ تن در بورس کالا خبر داد و گفت: برای عرضه محصولات در بورس کالا در ابتدای راه هستیم و طی برنامه ریزی‏ های صورت پذیرفته در روزهای آینده با توجه به پذیرش هر پنج شرکت تولیدی مجموعه در بورس کالا، شاهد عرضه بیشتر محصولات گروه از جمله تیشو و کاغذ بسته بندی نیز برای اولین بار در کشور خواهیم بود.

افزایش اقبال صنایع به بورس کالا و جذب مواد اولیه به بخش تولید

حامد سلطانی نژاد در جلسه مجازی کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران با اشاره به رکوردهای معاملاتی بورس کالا و شکسته شدن بسیاری از این رکوردها گفت: با تلاشی که تمامی فعالان صنعتی داشتند اقبال و استقبال به بورس کالا افزایش یافته و شاهد معامله ۳۴ میلیون تن محصول در بورس کالا طی سال ۹۹ بودیم؛ بالاترین رقم معاملاتی تا پیش از این مربوط به سال ۹۶ با حجم ۲۶ میلیون تن بود.

مدیرعامل بورس کالای ایران افزود: در فروردین ماه ۲.۷ میلیون تن محصول مورد معامله قرار گرفت که نشان می دهد اقبال و استقبال تامین مواد اولیه از بورس مورد توجه است.

آغاز بهاری معاملات بورس کالا در سال جدید

طی فروردین ماه سال جاری، ۲ میلیون و ۷۴۳ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۳۴۹ هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که نسبت به فرودین سال ۹۹ به ترتیب رشد ۵۴ و ۳۵۰ درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها