• ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
  • کد خبر: 52367
مس

پیش بینی می شود تولید فلز سرخ در شیلی طی سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۳.۷ درصدی باشد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایمیدرو، بنا بر اعلام وب سایت Mining Review Africa طبق پیش بینی میزان تولید مس شیلی به عنوان برترین تولیدکننده جهانی فلز سرخ طی سال ۲۰۲۱ میلادی با ۳.۷ درصد رشد به ۵ میلیون و ۹۵۷ هزار و ۱۰۰ تن افزایش می یابد.

این در حالی است که میزان تولید فلز سرخ در شیلی از ۵ میلیون و ۷۹۰ هزار تن در سال ۲۰۱۹ میلادی به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن در سال ۲۰۲۰ میلادی کاهش یافته بود.

همچنین تولید مس شیلی با نرخ رشد سالانه ۴ درصد تا سال ۲۰۲۴ میلادی به ۶ میلیون و ۷۰۲ هزار و ۸۰۰ تن خواهد رسید. انتظار می رود طی مدت یاد شده، با اجرای بیش از ۲۰ پروژه که اکنون ۷ پروژه آن در حال اجرا هستند ظرفیت تولید مس در این کشور، ۶۴۱ هزار و ۳۰۰ تن افزایش یابد.

سایه کرونا بر تولید بزرگان فلز سرخ

علی رغم اینکه شیلی به طور کامل محددیت های قرنطینه را اعمال نکرد، اما به دلیل محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا شرکت مس کودلکو Codelco، طی سال ۲۰۲۰ میلادی تنها شاهد رشد ۱.۲ درصدی تولید فلز سرخ بود. این در حالی است که طی مدت یاد شده، تولید مس شرکت بی اچ پی BHP نیز با ۳.۹ درصد افت به یک میلیون و ۶۸۰ هزار تن کاهش یافت.

محدودیت های ناشی از این ویروس منجر شد شرکت آنتوفاگاستا Antofagasta نیز طی سال ۲۰۲۰ میلادی میزان تولید مس خود را با ۴.۷ درصد کاهش به ثبت رساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها