رشد

همزمان با افزایش تقاضا برای صنایع پلاستیک و بسته‌بندی سود شرکت آمریکایی داو کمیکالز در سه ماه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی چهار برابر شد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، شرکت تولیدکننده مواد شیمیایی داو کمیکالز مستقر در آمریکا اعلام کرد: سود داو کمیکالز در پی تقویت تقاضا و بهبود قیمت‌گذاری برای مواد مورد نیاز صنایع بسته بندی و پلاستیک‌های ویژه که ضعف درآمدی بخش پوشش‌ها را جبران کرد، در سه ماه نخست سال جاری میلادی چهار برابر شد.

سود عملیاتی بخش پلاستیک و بسته بندی در دوره مورد بررسی با افزایش بیش از دو برابری به یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون دلار رسید، در حالی که حاشیه‌های سود در پی تقاضای مطلوب در زمان شیوع ویروس عالم‌گیر کووید-۱۹ (کرونا) و بالا رفتن قیمت‌ها به‌دلیل افزایش هزینه‌های تدارکات و تعطیلی‌ها از ۱۲.۶ درصد به ۲۰.۲ درصد رسید.

مجتمع‌های سرمایه گذاری مشترک پلی اتیلن (PE) داوکمیکالز در عربستان (سادارا)، کویت و تایلند همگی موفق به افزایش درآمد سهام از ۵ میلیون دلار به ۱۰۶ میلیون دلار برای این بخش شدند.

سود واسطه‌های صنعتی در سه ماه نخست و سود زیرساختی با وجود کاهش ۶ درصدی حجم در اثر فشار ناشی از سرمای قطبی شدید در بخش آمریکایی سواحل خلیج مکزیک، با افزایش سالانه ۱۵۱ میلیون دلاری به ۳۲۶ میلیون دلار رسید.

سود حاصل از پلی‌اورتان‌های ویژه بخش پزشکی و افزایش حاشیه سود مجتمع‌های پتروشیمی زیر نظر سرمایه‌گذاری‌های مشترک داو کمیکالز در خاورمیانه با افزایش روبه‌رو شد، در حالی که درآمد سهام از ۷۶ میلیون دلار در سه ماه نخست سال ۲۰۲۰ به ۱۱۵ میلیون دلار در سه ماه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی رسید.

به گفته جیم فیترلینگ، مدیرعامل شرکت آمریکایی داو کمیکالز، این شرکت پس از سرمای قطبی شدید آمریکا تلاش کرد فعالیت مجتمع‌های پتروشیمی خود را ازسرگیرد تا تأثیر تعطیلی‌های ناشی از این حادثه را محدود کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها