سنگ آهن

معاملات آتی سنگ آهن پس از ریزش های اخیر از خط حمایت ۱۹۰ دلار عبور کرد چراکه فعالان بازار اقدامات مقامات چینی در کنترل طولانی مدت قیمت ها را سازنده ندانسته اند. براساس اعلام پلاتس بهای هر تن سنگ آهن ۶۲ درصد با ۳.۳۵ دلار رشد ۱۹۱ دلار و ۶۵ سنت شده است.

به گزارش «کالاخبر»؛ معاملات آتی بورس کالای دالیان DCE برای تحویل در ماه سپتامبر در جلسه معاملاتی صبح امروز (سه شنبه ۲۵ می) با رشد اندک ۰.۷۶ درصدی روزانه یا ۸ یوانی (۱.۲۵ دلاری) به ۱,۰۶۶.۵۰ یوان در هر تن معادل ۱۶۶.۵۰ دلار رسید.

معاملات آتی میلگرد بهبود را دنبال کرده و در جلسه معاملاتی صبح امروز با کمی رشد که حدود ۰.۱۸ درصد بود به ۴,۹۶۲ دلار یعنی ۷۷۴.۷۵ دلار رسید.

سیاست گذاران پکن روز سه شنبه از تقویت کنترل قیمت کامودیتی های کلیدی و اصلی به عنوان بخشی از برنامه چهاردهم ۵ ساله در دوره سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ خبر دادند که سنگ آهن را برای مقابله با نوسانات غیر عادی قیمت پوشش داده و شامل می شود.

فعالان بازار این حرکت را مثبت تفسیر کرده اند اگرچه برخی از آنها نگران حمل دریایی کمتر سنگ آهن هستند زیرا چین با توجه به واردات کمتر از برزیل، در ماه آوریل تنها ۹۸.۶ میلیون تن سنگ آهن وارد کرد که ۳.۵ درصد کمتر از ماه قبل تر است. چین در ماه آوریل افت ۲۰ درصدی واردات سنگ آهن از برزیل را گزارش کرد و حجم واردات از این کشور به ۱۶.۸ میلیون تن رسید.

بنابراین برخی منابع تجاری اظهار داشتند که حاشیه سود فولادسازان برای برخی محصولات به زیر سطح ۲۰۰ دلار در هر تن کاهش یافته است.

در شرایطی که حاشیه سود فولاد کم شده، برخی کارخانه ها به دنبال محموله های فاین عیار پایین برای صرفه جویی در هزینه های خود هستند. با این حال شنیده شده که بیشتر فولادسازان به دلیل ذخایر کافی در انبارها فقط با توجه به نیازهای اساسی خود خرید می کنند.

جهت استحضار فعلان بازار، سنگاپور فردا تعطیل است و قیمت سنگ آهن اعلام نخواهد شد.

* کیوان جعفری طهرانی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها