• ۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
  • کد خبر: 55247
سنگ آهن

کارشناسان بر این باورند که با توجه به بازگشت میزان صادرات سنگ آهن برزیل به سطوح قبلی و مازاد عرضه در بازار، قیمت سنگ آهن تا پایان سال ۲۰۲۱ می تواند به ۱۴۰ دلار و تا پایان ۲۰۲۲ به ۱۲۰ دلار در هر تن سی اف آر چین بازگردد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فولاد ایران،  هفته های اخیر که چین اعلام کرده مانع تداوم بازارسازی ها و صعود شدید قیمت ها می شود کمی از قدرت شتابان بازار سنگ آهن کم شده و پیش بینی می شود تا پایان سال با توجه به پایه های ضعیف بازار، قیمت ها کمتر هم بشوند.

دسامبر گذشته مقامات چین محدودیت هایی برای معاملات فیوچرز سنگ آهن اعمال کردند و موفق شدند برای چند هفته بازار را آرام کنند. ولی از اواسط ماه می این روند صعودی دوباره آغاز شد و حدود ۴۰ درصد رشد قیمت مشاهده شد که به دلیل رونق تقاضای فولادسازان بود.

کارشناسان تردید دارند ماه های آینده نیز این اقدامات چین بتواند تاثیر جدی بر قیمت ها بگذارد ولی قیمت ها تا پایان سال باز هم نزولی خواهد شد چون عرضه صادراتی برزیل صعودی است و در بازار داخلی چین هم در ماه مارس و آوریل تولید داخلی سنگ آهن رشد داشته است. شرکت معدنی واله نیز اعلام کرده علی رغم آمار تولید ضعیف سه ماه نخست سال می تواند در صورت نیاز تولید را به ۴۰۰ میلیون تن در سال باز گرداند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها