دهقان +دژپسند

عصر امروز سه شنبه ۱۱ خرداد ماه از طرح محیط آزمون تنظیم گری (سندباکس) بازار سرمایه و طرح مرکز تعالی اقتصاد هوشمند و تحول دیجیتال شریف، در وزارت اقتصاد با حضور فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادیی و دارایی و محمدعلی دهقان دهنوی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار رونمایی شد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سنا، در این مراسم فرهاد دژپسند با تاکید بر اینکه، هوشمند سازی اقتصاد یک انتخاب نیست بلکه الزام و ضرورت رشد و توسعه است، گفت: در حال حاضر کشورهایی از نظر فنآوری اطلاعات و کاربرد آن در دولت الکترونیک و اقتصاد هوشمند از ما سبقت گرفته اند که ما به لحاظ زمانی و زیر ساختی نسبت به آنها تقدم داشتیم.

وی ادامه داد: علت این امر به دو موضوع "عدم شناسایی درست فنآوری متناسب با توسعه دولت الکترونیک" و "فقدان عزم و اراده جدی" برای تحقق دولت الکترونیک بازمی گردد.

وزیر امور اقتصادیی و دارایی گفت: هر چقدر در گذشته (به ویژه در نیمه دوم دهه ۸۰ شمسی) حرکت ما برای حرکت به سمت تحقق دولت الکترونیک و تحقق اقتصاد هوشمند، کند و دارای نوسان بود، در سه سال اخیر، عملکردمان سرعت گرفته و تمرکز زیادتر شد؛ کما اینکه شاهدیم شخص رییس جمهور جلسات شورای عالی فنآوری اطلاعات را مدیریت می کند و از دست اندرکاران، گزارش گیری می کند.

فرهاد دژپسند با بیان اینکه اگر روند، سرعت و تمرکز ما بر روی اجرای پروژه اقتصاد هوشمند که از دهه ۸۰ شمسی تحت عنوان برنامه "تکفا" در حاشیه برنامه سوم توسعه کلید خورد، همانگونه حفظ شده بود، امروز بجای دولت الکترونیک، باید در مورد دولت هوشمند حرف میزدیم، افزود: توسعه فنآوری با رشدی فزاینده در حال وقوع و رابطه انسان و ابزار به سرعت درحال تغییر است و در این مسیر ترس و بیم معنا ندارد و باید به دنبال مدیریت شرایط جدید باشیم.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه باید در مسیر توسعه اقتصاد هوشمند از امکانات و توانمندی‌های انسانی و خدادادی، متناسب با ابزارهای روز، به صورت بهینه استفاده کنیم ، ابراز داشت: بازار سرمایه از لحاظ هوشمند سازی می تواند در منطقه از بالاترین رتبه برخوردار و ظرفیت های این بازار می تواند پیشران اقتصاد هوشمند باشد.

فرهاد دژپسند با اشاره به مشکلات گذشته سامانه معاملاتی بازار سرمایه گفت: امروز بسیاری از مشکلات گذشته حوزه فناوری اطلاعات بازار سرمایه برطرف شده و این بازار خط مقدم هوشمندسازی اقتصاد است.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه ما مقابل اقتصاد هوشمند در موضع انتخاب نیستیم و باید با سرعت شرایط را مدیریت کنیم تا از مسیر باز نمانیم و برای سهیم شدن اقتصاد با اقتصاد جهانی نمی توان هوشمندسازی اقتصاد را نادیده گرفت، تاکید کرد: این حرکت به سرانجام نمی رسد مگر آنکه به باور و دغدغه ملی بدل شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها