• ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
  • کد خبر: 55960
نفت

قیمت نفت روز چهارشنبه تحت تاثیر سیگنال های جدید از بهبود تقاضا برای سوخت در اقتصادهای غربی افزایش یافت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت ۳۷ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۷۲ دلار و ۵۹ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۹ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش، به ۷۰ دلار و ۴۴ سنت در هر بشکه رسید.

نفت برنت شب گذشته با یک درصد و شاخص نفت آمریکا با ۱.۲ درصد افزایش بسته شده بود.

مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس در سنگاپور گفت: به نظر می رسد دورنمای بهبود یافته تقاضا، قیمت های نفت خام را تقویت می کند. ادامه برنامه های واکسیناسیون کووید ۱۹ و فصل سفرهای تابستانی در آمریکا و اروپا همچنان از تقاضا برای سوخت پشتیبانی خواهد کرد.

تحلیلگران موسسه ANZ Research در یادداشتی نوشتند آمار ترافیک اخیر نشان می دهد که با کاهش محدودیتها، مسافران به جاده زده اند. آمار شرکت تام تام حاکی از آن است که ترافیک جاده ای در ۱۵ شهر اروپایی به بالاترین میزان از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا رسیده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز سه شنبه پیش بینی کرد مصرف نفت و سوخت های مایع در آمریکا که بزرگترین مصرف کننده نفت جهان است، در سال میلادی جاری ۱.۴۹ میلیون بشکه در روز رشد کرده و به ۱۹.۶۱ میلیون بشکه در روز می رسد که بالاتر از پیش بینی رشد مصرف به میزان ۱.۳۹ میلیون بشکه در روز در گزارش ماه پیش این آژانس است.

گزارش موسسه امریکن پترولیوم هم نشان داد ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته کاهش پیدا کرده که مطابق با پیش بینی تحلیلگران در نظرسنجی رویترز بود. طبق آمار هفتگی موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت در هفته منتهی به چهارم ژوئن، به میزان ۲.۱ میلیون بشکه کاهش یافت. آمار رسمی بعدازظهر روز چهارشنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می شود.

بر اساس گزارش رویترز، رشد قیمت نفت در هفته های اخیر با برگزاری مذاکرات میان ایران و قدرتهای جهانی برای احیای برجام و انتظار بازار برای بازگشت نفت ایران محدود شده بود اما طولانی شدن روند مذاکرات نگرانیها نسبت به بازگشت نفت ایران در آینده نزدیک را تا حدودی فرونشانده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها