• ۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
  • کد خبر: 57602
فولاد

انجمن جهانی فولاد در پایان ژوئن ۲۰۲۱ طی گزارش سرانه مصرف ظاهری فولاد کشورهای جهان در سال ۲۰۲۰ را منتشر کرد. براساس این گزارش کره جنوبی یکه تاز مصرف سرانه فولاد جهان در سال گذشته بود و ایران نیز در جایگاه نوزدهم قرار داشت.

به گزارش «کالاخبر»؛ براساس گزارش فوق سرانه مصرف ظاهری فولاد در کره جنوبی بالاترین میزان را در میان کشورهای جهان داشته و این کشور با مصرف ۹۵۴.۹ کیلوگرم فولاد به ازای هر نفر در سال گذشته رتبه اول را به خود اختصاص داد.

تایوان با ۷۷۷ کیلوگرم مصرف سرانه فولاد پس از کره جنوبی در جایگاه دوم قرار دارد. 

پس از آن چین با مصرف سرانه ۶۹۱.۳ کیلوگرم در سال ۲۰۲۰ در جایگاه سوم است.

جمهوری چک با ۶۱۶.۳ کیلوگرم و ژاپن با ۴۱۵.۷ کیلوگرم در جایگاه چهارم و پنجم جهان به لحاظ مصرف سرانه فولاد قرار دارند.

اتریش با ۴۰۵.۱ کیلوگرم، آلمان با ۳۷۰.۹ کیلوگرم، بلژیک با ۳۵۲.۵ کیلوگرم، سوئد با ۳۵۰ کیلوگرم و ترکیه با ۳۴۹.۶ کیلوگرم جایگاه ششم تا دهم جهان را در مصرف سرانه فولاد به خود اختصاص دادند.

ایران با مصرف سرانه فولاد ۲۰۴.۹ کیلوگرمی پس از کشورهای لهستان با ۳۳۹.۹ کیلوگرم، ایتالیا با ۳۲۸.۶ کیلوگرم، کانادا با ۳۲۳.۱ کیلوگرم، روسیه با ۲۹۱.۴ کیلوگرم، هلند با ۲۵۱.۹ کیلوگرم، اسپانیا با ۲۵۰.۱ کیلوگرم، آمریکا با ۲۴۱.۸ کیلوگرم و رومانی با ۲۲۰.۹ کیلوگرم، در جایگاه نوزدهم جهان قرار دارد.

کشورهای فرانسه با ۱۷۸.۲ کیلوگرم، مکزیک با ۱۶۸.۴ کیلوگرم، اقیانوسیه با ۱۴۵.۴ کیلوگرم، انگلیس با ۱۳۲.۱ کیلوگرم، اوکراین با ۱۰۵.۵ کیلوگرم، برزیل با ۹۹.۹ کیلوگرم، مصر با ۹۴.۷ کیلوگرم، آرژانتین با ۷۹.۵ کیلوگرم، آفریقای جنوبی با ۶۷ کیلوگرم و هند با ۶۴.۲ کیلوگرم به ترتیب در رده های بعدی یعنی از بیستم تا بیست و نهم قرار دارند.

ونزوئلا نیز مصرف سرانه ای معادل ۳ کیلوگرم فولاد در سال ۲۰۲۰ داشت که کمترین سطح در میان کشورهای عضو انجمن جهانی فولاد است.

* کیوان جعفری طهرانی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها