اولین گام برای انجام معامله در بازار آتی کالا، شارژ کردن حساب به میزان وجه تضمین اولیه است. یکی از سوالاتی که معامله‌گران در بدو ورود به بازار آتی با آن مواجه می‌شوند این است که چگونه حسابِ در اختیار بورس را برای انجام معاملات آتی کالا شارژ کنیم؟

به گزارش «کالاخبر»؛ اکثر معامله‌گران تازه‌وارد، برای شارژ حساب در اختیار بورس در سامانه آنلاین آتی، دنبال آیکون پرداخت شتابی یا واریز وجه می‌گردند و آن را پیدا نمی‌کنند. لازم به ذکر است شارژ کردن حساب در اختیار بورس در بازار آتی شبیه شارژ کردن حساب معاملات سهام نیست. در واقع در سامانه آنلاین آتی کالا هیچ درگاهی برای پرداخت وجه وجود ندارد. از آن جایی که معامله‌گر برای انجام معاملات آتی کالا باید وجه را به حساب در اختیار خود و نه حساب کارگزاری واریز کند ، می‌تواند از طرق مختلف پول را به حساب در اختیار خود واریز نماید. او می‌تواند وجه مورد نیاز را از طریق مراجعه حضوری به بانک یا از طریق اینترنت بانک، همراه بانک یا عابر بانک به حساب در اختیار بورس واریز کند. پس از واریز وجه به حساب در اختیار بورس، معامله گران می بایست حساب در اختیار بورس را از طریق سامانه معاملاتی آنلاین بروزرسانی کند.

به روز رسانی حساب در اختیار بورس     

هنگامی که معامله‌گر حساب در اختیار بورس خود را شارژ کرد، می‌بایست از قسمت مدیریت مالی، برای به روز رسانی حساب اقدام کند تا وجه واریزشده در سامانه آنلاین نمایش داده شود. در صورتی که معامله‌گر عمل به روز رسانی حساب را در سامانه آنلاین آتی انجام ندهد، وجه واریز شده در سامانه آنلاین نمایش داده نمی‌شود.

نکته: پس از واریز وجه و به روز رسانی حساب در سامانه آنلاین، وجه مورد نظر بلافاصله در سامانه آنلاین نمایش داده می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها