• ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
  • کد خبر: 5938
stack-of-coins-small.jpg

با وجود این که دلار در دومین روز هفته با کاهش جزئی رو به رو شده بود، اما سکه به دلیل نااطمینانی زیادی که در بازارهای بین المللی وجود دارد و خوشبینی از روند صعودی اونس جهانی، در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران با روند صعودی همراه شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، طی معاملات دیروز دلار با کاهش جزئی ۲ تومانی به قیمت ۳ هزار و ۵۵۸ تومان رسید این در شرایطی است که سکه تمام رشد حدود یک هزار تومانی را تجربه کرد.

در بازار آتی بورس کالا نیز روز گذشته سکه در سررسید آبان ماه با نرخ یک میلیون و ۱۲۶هزار تومان معامله شد و افزایش ۰/۰۹ درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل دی ماه با قیمت یک میلیون و ۱۴۰هزار تومان معامله شد که رشد۰/۱۴ درصدی را در این روز به ثبت رساند.

همچنین قرارداد تحویل اسفندماه نیز با قیمت یک میلیون و ۱۵۴ هزار تومان معامله شد و افزایش ۰/۱۷درصدی را تجربه کرد. سکه تحویل اردیبهشت سال آتی هم با ۰/۲۱ درصد رشد با قیمت یک میلیون و ۱۶۸ هزار تومان به فروش رسید.

در پایان سررسید تیر ماه سال آینده نیز با نرخ یک میلیون و ۱۸۵ هزار تومان معامله شد و افزایش معادل ۰/۱۶ درصد را ثبت کرد.

از سویی حجم معاملات آتی سکه نیز طی روز یکشنبه به ۲ هزار و ۱۵ قرارداد با ارزش ۲۳۶ میلیارد ریال رسید.

در بازار سکه نقدی چه گذشت؟

روز گذشته، برخلاف کاهش قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی با هزار تومان افزایش به قیمت یک میلیون و ۱۱۳ هزار تومان رسید. به گفته فعالان، افزایش تقاضای فیزیکی در آستانه عید غدیر مهم‌ترین عاملی بود که فلز گرانبهای داخلی را از فاز کاهشی خارج کرد. سکه طلا در اولین روز هفته تحت‌تاثیر افت بهای اونس ۶ هزار تومان (معادل ۵ دهم درصد) از ارزش خود را از دست داده بود.

معامله ۴۲ سکه در قالب گواهی سپرده

حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران امروز به ۴۲ سکه به ارزش ۴۶۵ میلیون ریال رسید. همچنین آخرین قیمت معامله سکه طلا بر روی تابلوی معاملات یک میلیون و ۱۱۰ تومان ثبت شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها