محصولات فولادی

میزان تولید محصولات فولادی و شمش در کشور طی ۳ ماهه نخست امسال، به ترتیب ۷ و ۶ درصد افزایش یافت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایمیدرو، براساس گزارش انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، از ابتدای فروردین تا پایان خرداد ۱۴۰۰، افزون بر ۸ میلیون و ۷۴ هزار تن شمش (بیلت، بلوم و اسلب) تولید شد. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۷ میلیون و ۵۸۷ هزار تن بود.

همچنین میزان تولید محصولات فولادی (تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی، انواع ورق و غیره) در کشور طی مدت مورد اشاره، حدود ۵ میلیون و ۳۹۶ هزار تن بود. میزان تولید این محصولات در کشور طی مدت مشابه سال گذشته، ۵ میلیون و ۴۲ هزار تن بود.

افزایش ۸ درصدی تولید آهن اسفنجی

میزان تولید آهن اسفنجی نیز با رشد حدود ۸ درصدی طی ۳ ماهه نخست ۱۴۰۰ نسبت به آمار مدت مشابه سال گذشته (۸ میلیون و ۱۳۳ هزار تن)، به ۸ میلیون و ۷۵۸ هزار تن رسید.

افزایش صادرات شمش، محصولات و آهن اسفنجی

بنا به این گزارش، از ابتدای فروردین تا پایان خرداد امسال، میزان صادرات شمش «یک میلیون و ۶۱۸ هزار تن»، محصولات فولادی «۸۷۳ هزار تن» و آهن اسفنجی «۳۲۱ هزار تن» بود که در مقایسه با رقم تولید مدت مشابه سال گذشته (یک میلیون و ۴۱ هزار تن شمش، ۳۸۸ هزار تن انواع محصولات فولادی و ۲۰ هزار تن آهن اسفنجی)، به ترتیب ۵۵، ۱۲۵ و ۱۵۰۵ درصد افزایش داشت.

همچنین، در ۳ ماهه نخست امسال همچون مدت مشابه سال گذشته، میزان واردات «شمش» یک هزار تن و «محصولات فولادی» ۱۹۴ هزار تن بود که در مقایسه با میزان واردات مدت مشابه سال گذشته (یک هزار تن و ۱۹۱ هزار تن)، به ترتیب صفر درصد و حدود ۲ درصد افزایش بود. واردات «آهن اسفنجی» نیز نداشتیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها