در هفته ای که گذشت بازارهای آسیایی شاهد حجم معاملاتی بیشتری نسبت به هفته های قبل بودند و قیمت ها در اکثریت کالاها سیر صعودی داشت؛ بررسی بازارهای پلیمر در جنوب آسیا را در ادامه بخوانید.

سید جواد موسوی؛ مدیر کالایی کارگزاری اطمینان سهم

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»به نقل از انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران، افزایش معاملات پلیمر در بازارهای جنوب آسیا بیشتر تحت تاثیر کاهش حجم موجودی شرکت های هندی و چینی در ماه های پیش بوده است و آنها با توجه به نوسانات نفت و نیاز به مواد اولیه در هفته جاری اقدام به خرید مواد اولیه کرده اند. در این بین در هفته جاری بیشترین افزایش را کالاهای سنگین بادی(۷ درصد)، پلی اتیلن سنگین فیلم (۵ درصد) و پلی اتیلن سبک خطی (۴ درصد)، تجربه کردند.

وضعیت مواد اولیه تولید پلی اتیلن ها:

جدول ها

قیمت اتیلن با افزایشی۳.۲ درصدی و معادل ۲۵ دلار به قیمت ۷۹۵ دلار رسید تا کمی از کف قیمتی ۷۷۰ دلاری فاصله بگیرد و فعالان بازار تا حدودی نسبت به روند آتی بازار اعتماد پیدا کنند. از طرفی افت سنگین و ۵۶ دلاری پروپیلن (۸ درصد) باز هم تا حدودی فعالان بازار را با بدبینی روبه رو می کند. استایرن منومر نیز با ۵ دلار کاهش قیمت مواجه شد. قیمت اتیلن گلایکول که در تولید PET به کار می رود در هفته جاری با افزایشی ۱۶ دلاری مواجه شده و با قیمت ۷۱۷ دلار به ازای هر تن معامله شد.

خلاصه وضعیت مواد پلیمری در بازارهای آسیا:

جدول ها

جدول ها

جدول ها

جدول ها

نکات قابل توجه در قیمت های جدول:

۱. قیمت PET به صورت فوب کشور کره است.

۲. قیمت استایرن ها هم به همان میزانی که در جدول ذکر شده است باید مبنای محاسبه نرخ جدید قرار گیرد.

۳. مابقی کالا ها به صورت CFR (تحویل در بندر مقصد) است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها