زغال سنگ

افزایش استفاده از انرژی های تجدیدپذیر میزان تولید زغال سنگ اندونزی را تا سال ۲۰۵۰ میلادی کاهش خواهد داد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایمیدرو، براساس اعلام وب سایت argus اندونزی در نظر دارد در راستای توافق پاریس برای کاهش انتشار دی اکسید کربن و براساس برنامه بلندمدت کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد در مورد تغییرات اقلیمی (UNFCCC) میزان تولید زغال سنگ خود را تا سال ۲۰۵۰ میلادی کاهش دهد. به طوری که تولید را از ۶۱۰ میلیون تن در سال ۲۰۱۹ میلادی با افت ۴۷ درصدی به ۳۲۲ میلیون تن در سال ۲۰۵۰ کاهش خواهد یافت.

اما در تازه ترین گزارش کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد در مورد تغییرات اقلیمی عنوان شده است که میزان تولید زغال سنگ اندونزی همچنان بالا خواهد ماند و کاهش تولید در این کشورروند کندتری خواهد داشت. پیش بینی می شود تولید زغال سنگ اندونزی با ۱۳.۹ درصد افت نسبت به سال ۲۰۱۹ میلادی به ۵۲۵ میلیون تن در سال ۲۰۵۰میلادی برسد. این در حالی است که میزان تولید این ماده معدنی در اندونزی از ۲۷۵ میلیون تن در سال ۲۰۰۸ میلادی با رشد سالانه ۸ درصدی به ۶۱۰ میلیون تن در سال ۲۰۱۹ میلادی افزایش یافت.

برنامه دولت اندونزی برای تولید زغال سنگ در سال ۲۰۲۱ میلادی ۶۲۵ میلیون تن است که از ابتدای سال تا پایان ژوئن با تولید ۲۹۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن توانسته است ۴۷ درصد از برنامه را محقق سازد.

افزایش استفاده از انرژی های تجدیدپذیر

زغال سنگ ۵۹ درصد از تولید برق اندونزی را برعهده دارد و بر اساس توافق پاریس در راستای کاهش انتشار دی اکسید کربن، میزان استفاده ازآن برای تولید ترکیبی انرژی در این کشور تا سال ۲۰۵۰ میلادی به ۳۸ درصد کاهش خواهد یافت. این در حالی است که میزان استفاده از انرژی های تجدیدپذیر از ۱۶ درصد به ۴۳ درصد افزایش خواهد یافت.

همچنین پیش بینی می شود ۲۹۰ میلیون تن از ۳۲۲ میلیون تن زغال سنگ تولید شده در سال ۲۰۵۰ میلادی صرف بازار داخلی این کشور خواهد شد چرا که بسیاری از کشورهایی که در حال حاضر از واردات زغال سنگ اندونزی برای تولید برق استفاده می کنند منابع تجدیدپذیر دیگری را جایگزین خواهند کرد. در صورت الگوبرداری اندونزی از سایر کشورها برای حذف زغال سنگ از چرخه تولید انرژی، این کاهش چشمگیرتر خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها