• ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴
  • کد خبر: 61016
نفت

قیمت نفت روز دوشنبه تحت تاثیر رشد ارزش دلار و نگرانی ها نسبت به محدودیت های کرونایی جدید در آسیا به خصوص چین، دو درصد سقوط کرد و به روند نزولی هفته گذشته ادامه داد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت یک دلار و ۴۱ سنت معادل دو درصد کاهش یافت و به ۶۹ دلار و ۲۹ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت هفته گذشته شش درصد کاهش هفتگی داشت که بزرگترین کاهش هفتگی در چهار ماه گذشته بود.

بهای معاملات نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک دلار و ۳۲ سنت معادل ۱.۹ درصد کاهش، به ۶۶ دلار و ۹۶ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا هفته گذشته حدود هفت درصد کاهش داشت که بزرگترین کاهش هفتگی در ۹ ماه گذشته بود.

گوردون رمزی، تحلیلگر شرکت آر بی سی گفت: نگرانی ها نسبت به احتمال ریزش تقاضای جهانی برای نفت با شتاب گرفتن موارد ابتلا به کرونای دلتا، دوباره شکل گرفته است.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ به محدودیت های جدید در چین به عنوان عامل مهم تیره شدن دورنمای رشد تقاضا برای نفت اشاره کردند. این محدودیت ها شامل لغو پروازها، هشدار ۴۶ شهر درباره سفر و محدودیت ها برای حمل و نقل عمومی و خدمات تاکسی در ۱۴۴ کانون آلودگی به ویروس کرونا بوده است. چین روز دوشنبه ۱۲۵ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ گزارش کرد که بالاتر از ۹۶ مورد در روز یکشنبه بود.

تحلیلگران کالای ANZ در یادداشتی نوشتند: اگرچه آمار ابتلا در چین در حال حاضر اندک است اما درست در زمان اوج سفرهای تابستانی اتفاق افتاده است و این وضعیت نشانه های رشد قوی تقاضا در مناطق دیگر را تحت الشعاع قرار داده است.

در مالزی و تایلند آمار روزانه ابتلا همچنان بیش از ۲۰ هزار نفر است.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که باعث کاهش قیمت نفت شد، صعود ارزش دلار آمریکا به بالاترین رکورد چهار ماهه پس از انتشار گزارش اشتغال ماهانه بهتر از حد مطلوب این کشور و تقویت انتظارات درباره احتمال تحکیم سیاست پولی آمریکا بود. دلار قویتر معاملات نفت را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر می کند.

معاملات روز دوشنبه بازار آسیا به دلیل تعطیلات در ژاپن و سنگاپور آرام بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها