• ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
  • کد خبر: 85734
نفت

قیمت نفت روز سه شنبه تحت تاثیر کاهش عرضه بیشتر عربستان سعودی و روسیه در ماه اوت، افزایش پیدا کرد.

به گزارش کالاخبر بهای معاملات نفت برنت با ۳۴ سنت معادل ۰.۴۶ درصد افزایش، به ۷۴ دلار و ۹۹ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۳ سنت معادل ۰.۴۷ درصد افزایش، به ۷۰ دلار و ۱۲ سنت در هر بشکه رسید.

تحلیلگران گروه بانکی ING در یادداشتی نوشتند: عوامل بنیادین برخلاف انتظار، روی جهت قیمت تاثیر چندانی ندارند. در عوض، بازار روی چشم انداز کلان نامعلوم متمرکز شده است. مشاهده تغییر قابل ‌توجه این الگو در کوتاه‌ مدت دشوار است. با این حال، کاهش‌ بیشتر عرضه، کف قیمت قوی‌تری را برای برنت در حدود ۷۰ دلار در هر بشکه ایجاد می‌کند.

بازارهای آمریکا روز سه شنبه برای تعطیلات روز استقلال این کشور، تعطیل خواهند بود. شاخص‌های نفت روز گذشته با حدود یک درصد کاهش بسته شده بودند.

طبق گزارش خبرگزاری دولتی عربستان سعودی، ریاض روز دوشنبه اعلام کرد کاهش تولید داوطلبانه خود به میزان یک میلیون بشکه در روز را در ماه اوت هم خواهد داد. همزمان، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد که روسیه صادرات نفت خود را در ماه اوت، ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد.

این کاهش، معادل ۱.۵ درصد از عرضه جهانی بوده و مجموع کاهش تولید اوپک پلاس را به ۵.۱۶ میلیون بشکه در روز می‌رساند. اوپک پلاس در حال حاضر، میزان عرضه نفت را ۳.۶۶ میلیون بشکه در روز معادل ۳.۶ درصد از عرضه جهانی محدود کرده است.

انتظار می‌رود ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۳۰ ژوئن، حدود ۱.۸ میلیون بشکه کاهش پیدا کند که سومین کاهش هفتگی متوالی خواهد بود. آمار صنعتی و رسمی ذخایر نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا با یک روز تاخیر که به دلیل تعطیلات آمریکا بوده است، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه منتشر می‌شوند.

در بخش کلان، پس از نظرسنجی‌هایی تجاری که نشان داد فعالیت کارخانه‌ای جهانی به دلیل کاهش تقاضا در چین و اروپا، دچار رکود شده و تولید آمریکا در ژوئن کاهش بیشتری پیدا کرده است، انتظارات آتی تحلیلگران متفاوت بود و به سطوحی رسید که آخرین بار در موج اولیه شیوع پاندمی کووید ۱۹ مشاهده شده بود.

تحلیلگران بانک جی پی مورگان در یادداشتی اعلام کردند: اگرچه رشد تولید ناخالص داخلی در هفته‌های اخیر کاهش پیدا کرده، اما نه اقتصاد آمریکا و نه اقتصادهای جهانی در معرض خطر قریب‌الوقوع سقوط به رکود نیستند.

بر اساس گزارش رویترز، به گفته تحلیلگران گروه بانکی ANZ، با این حال، رشد اقتصادی ضعیف‌تر همچنان نشان می‌دهد که تقاضا برای کالا همچنان ضعیف بوده و بر مصرف سوخت‌ها تاثیر می‌گذارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها