برنج

سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی آمل می گوید: بورسی کردن برنج مازندران یکی از راهکارهای پایان دادن کامل به دلال بازی در بازار این محصول راهبردی است. به گفته اسلامی، کشاورزان می توانند با ارائه برنج تولیدی خود بر اساس استانداردهای تعریف شده به انبار بورس کالا، گواهی سپرده دریافت کرده و محصول تولیدی خود را از طریق بورس به بازار عرضه کنند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی آمل از معاملات برنج طارم شهرستان آمل در بازار بورس کالا خبر داد و گفت: برنج مازندران با گواهی سپرده کالایی مرکز پایانه برنج آمل وارد بازار بورس می‌شود و شالیکاران مازندران اگر بخواهند محصولشان را مستقیم در بورس به فروش برسانند باید کد بورسی دریافت کنند.

او افزود: نماد معاملاتی گواهی سپرده کالایی برنج سفید طارم مازندران از ۱۴ فروردین در بورس کالا قابل عرضه شد و کشاورزان مازندرانی می‌توانند از این پس با عرضه برنج تولیدی خود بر اساس استانداردهای تعریف شده، گواهی سپرده دریافت کرده و محصول تولیدی خود را از طریق بورس به بازار عرضه کنند.

اسلامی گفت: بورسی کردن برنج مازندران یکی از راهکارهای پایان دادن کامل به دلال بازی در بازار این محصول راهبردی است که پرونده آن سال گذشته به بازار بورس ارائه شد تا راهکار مشخصی برای آن تعریف شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل نقش مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در عرضه برنج مازندران در بورس را تضمین کننده کیفیت محصول و تحویل محصول به خریدار با کیفیت خریداری شده دانست و افزود: البته علاوه بر کشاورزان برنجکار، هر شهروند ایرانی می‌تواند به خرید و فروش برنج به عنوان یک کالای بورسی ورود کند و سود مورد نظر خود را ببرد.

مزیت های بورسی شدن برنج

سیداسماعیل یزدان پناه مدیر عامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران گفت: با بورسی شدن برنج مازندران، هر کشاورز برنجکار با گرفتن کد بورسی می‌تواند محصولش را طبق استانداردهای تعریف شده برای عرضه وارد این مرکز کند.

او افزود: وقتی کشاورز برنجش را برای عرضه در بازار بورس وارد این مرکز می‌کند، کیفیت بالا و ممتاز برنج با معیار موسسه استاندارد بویژه درصد شکستگی و نبود سفیدک‌های برنج توسط کارشناسان خبره پایانه مورد بررسی قرار می‌گیرد و برنج نیز با قیمت تعیین شده از سوی کشاورز وارد معاملات بورس می‌شود.

یزدان پناه گفت: وقتی خریدار، برنج عرضه شده توسط کشاورز را از بازار بورس خریداری کرد، خریداران می‌توانند با پرداخت ۱۶ درصد از قیمت روز معاملات، برنج را با کیسه‌های ۱۰ کیلویی در درب منزل تحویل بگیرند.

مدیر عامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران افزود: وقتی کشاورزی که قصد عرضه محصولش در بازار بورس را دارد و برنجش را به مرکز تجارت تحویل می‌دهد، این مرکز گواهی سپرده کالایی برایش صادر می‌کند که نوعی اوراق بهادار معتبر محسوب می‌شود و کشاورز هم می‌تواند با ارائه این گواهی به مرکز، محصولش را دوباره تحویل گرفته و هم می‌تواند از گواهی سپرده کالایی برای دریافت تسهیلات بانکی استفاده کرده و یا آن را به دیگران واگذار کند.

یزدان پناه ساماندهی بازار فروش و عرضه برنج، برندسازی و اطمینان خاطر برای مصرف کننده جهت خرید برنج سالم و بدون ناخالصی و نیز جلوگیری از واردات برنج و ظرفیت برای صادرات این محصول از دیگر مزیت‌های بورسی شدن برنج مازندران برشمرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها