• ۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
  • کد خبر: 62107
نفت

قیمت نفت روز سه شنبه تحت تاثیر نگرانی ها نسبت به کاهش تقاضای پالایشگاه های آمریکایی برای نفت در پی قطعی برق و سیل پس از وقوع توفند آیدا در لوییزیانا، کاهش یافت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۱ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش، به ۶۸ دلار و ۸۰ سنت رسید و بخشی از رشد قیمت روز دوشنبه را از دست داد. شاخص نفت آمریکا روز گذشته با ۴۷ سنت افزایش بسته شده بود.

بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در اکتبر که روز سه شنبه منقضی می شود، با ۴۶ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش، به ۷۲ دلار و ۹۵ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز دوشنبه حدود یک درصد افزایش داشت. قرارداد تحویل نوامبر با ۴۲ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش، به ۷۱ دلار و ۸۱ سنت رسید.

چشم انداز ادامه اختلال فعالیت پالایشگاهی و محدود شدن تقاضا برای نفت، قیمت ها را با فشارهای کاهشی روبرو کرده است.

توفند آیدا به تعطیلی یا محدود شدن تولید شش پالایشگاه در لوییزیانا منجر شده که ۱.۹۲ میلیون بشکه در روز نفت خام را پالایش می کنند که معادل حدود ۱۲ درصد از ظرفیت پالایشگاهی آمریکاست.

تحلیلگران شرکت آر بی سی در یادداشتی نوشتند: با اقدام شرکت ها برای ارزیابی خسارات ناشی از طوفان، معلوم نیست تعطیلی ظرفیت تولید چه مدتی ادامه خواهد داشت.

به گفته مقامات نیروگاهی، با خسارات فاجعه آمیزی که به شبکه برق در لوییزیانا وارد شده است، قطعی برق ممکن است سه هفته ادامه پیدا کند که تلاش ها برای تعمیر و از سرگیری فعالیت تاسیسات انرژی را آهسته خواهد کرد.

در بخش عرضه هم تولید حدود ۱.۷۲ میلیون بشکه در روز نفت در خلیج مکزیکو متوقف شده زیرا سکوهای نفتی پیش از طوفان تخلیه شدند و شرکت ها انتظار دارند ارزیابی کامل خسارات احتمالی چند روز زمان ببرد.

عامل دیگر رشد قیمت ها را محدود کرد، چشم انداز موافقت اوپک پلاس با ادامه برنامه افزایش تولید ماهانه ۴۰۰ هزار بشکه در روز تا دسامبر بود.

بر اساس گزارش رویترز، وزیران اوپک پلاس روز چهارشنبه دیدار می کنند. نمایندگان می گویند انتظار دارند افزایش تولید ادامه پیدا کند. با این حال وزیر نفت کویت روز یکشنبه گفته بود در بحبوحه نگرانی ها نسبت به موج افزایش ابتلا به کووید ۱۹ در آسیا و محدود شدن تقاضا برای سوخت، ممکن است در برنامه افزایش تولید بازنگری شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها