نفت

بانک بارکلیز پیش بینی خود از قیمت نفت در سال ۲۰۲۲ را با اشاره به ادامه بهبود تقاضا و عمیق شدن کمبود عرضه، بالا برد.

به گزارش «کالاخبر»، این بانک بریتانیایی پیش بینی خود از قیمت هر بشکه نفت برنت در سال میلادی آینده را ۹ دلار افزایش داد و به ۷۷ دلار رساند که تا حدودی به دلیل اطمینان کمتر به احیای توافق هسته ای ایران و آمریکا بود.

انتظارات برای عرضه محدود به همراه افزایش سرسام آور قیمت های زغال سنگ و گاز، قیمتهای نفت را روز سه شنبه برای ششمین روز متوالی بالا برد. بهای معاملات نفت برنت برای مدت کوتاهی به بالای ۸۰ دلار در هر بشکه صعود کرد و شاخص نفت آمریکا هم تا حدود ۷۶ دلار پیش رفت اما آخرین بار نفت برنت با ۷۵ سنت معادل ۰.۹ درصد کاهش، ۷۸ دلار و ۷۸ سنت بود و نفت آمریکا به ۷۴ دلار و ۸۵ سنت کاهش یافت.

تحلیلگران بارکلیز در یادداشتی نوشتند: افزایش تولید اوپک پلاس شکاف به وجود آمده در عرضه نفت را تا سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ برطرف نمی کند زیرا در شرایطی که ظرفیت بعضی از تولیدکنندگان اوپک پلاس برای افزایش تولید محدود شده است، احیای تقاضا احتمالا از عرضه پیشی خواهد گرفت.

اوپک پلاس ماه جاری موافقت کرد برنامه افزایش تولید تدریجی که در ژوییه تصویب کرده بود را ادامه دهد. اما تحلیلگران بارکلیز خاطرنشان کردند محدود شدن تهدید سهم بازار از سوی نفت آمریکا به معنای آن است که تولیدکنندگان اوپک پلاس هیچ فوریتی برای شتاب بخشیدن به افزایش تولیدشان ندارند.

بر اساس گزارش رویترز، مورگان استنلی هم پیش بینی کرده که کمبود عرضه نفت در سال ۲۰۲۲ ادامه پیدا می کند و قیمتها در یک سناریوی خوش بینانه به ۸۵ دلار می رسد.

گلدمن ساکس هم هفته جاری در پی بهبود سریع‌تر از حد انتظار تقاضا برای سوخت از موج شیوع واریانت دلتای ویروس کرونا و اختلالات عرضه، پیش بینی خود از قیمت هر بشکه نفت برنت تا پایان امسال را از ۸۰ به ۹۰ دلار افزایش داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها