image.png

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر ۴۸ هزار تن گوگرد تولیدی این شرکت به ارزش ۱۶۲۴ میلیارد ریال در رینگ صادراتی بورس کالا عرضه شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزش ریالی در حدود ۴۵۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایرنا، هاشم نامور پنجشنبه شب با اشاره به کیفیت مناسب گوگرد تولیدی و عرضه آن به صورت گرانول که افزایش بازار پسندی آن را نیز به دنبال داشته است،به رسانه ها اعلام کرد: پالایشگاه نفت بندرعباس وظیفه پالایش نفت خام سنگین کشور و تامین فرآورده های نفتی مطابق با استاندارد های روز دنیا را بر عهده دارد و بر همین اساس روزانه ۲۴۰ تن گوگرد به عنوان یکی از فرآورده های ویژه در این پالایشگاه تولید می شود که متناسب با نیاز بازار به شکل گوگرد گرانول با قطر ۲ تا ۶ میلی متر در بورس کالا عرضه می شود.

همچنین پیگیری سه مرکز ذخایر آبزیان درسفر رییس جمهوری به استان، اختصاص ۴هزارو ۲۰۰ میلیارد ریال به اشتغال نیازمندان، مهلت ۱۵ روزه برای استانداردسازی جایگاه های سوخت، صدور مجوز کشف ۶۴ میلیون تن ذخیره معدنی و واگذاری ۱۲۲واحد مسکن به ایتام روستایی بخشی ازمهم ترین خبرهای هرمزگان درهفته گذشته بود.

ناظر گمرکات هرمزگان گفت: در نیمه نخست امسال ۲۱ میلیون و ۶۰۸ هزار تن کالا از گمرکات استان صادر شد که نسبت به همسنجی با پارسال ۲۱ درصد افزایش داشته است.

ابوالفضل اکبرپور در تشریح عملکرد ۶ ماهه گمرکات استان اعلام کرد: این میزان کالای صادراتی به ارزش هفت میلیارد و ۶۵۴ میلیون دلار بوده که از نظر ارزشی نیز نسبت به سال قبل ۶۱ درصد افزایش نشان می دهد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان گفت:بانک های هرمزگان مصوبه های فرادست از جمله کارگروه رفع موانع تولید را اجرا نمی کنند و بیشترین ضربه به تولید در استان از سوی بانک هاست.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: ۳۵ هزارو۲۳۲ TEU کانتینر یخچالی از ابتدای سال جاری تا نیمه مهرماه امسال در بنادرغرب استان تخلیه و بارگیری شده که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل ۳۴۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد. 

قاسم عسکری نسب در تشریح میزان تخلیه و بارگیری کالای کانتینری بنادر غرب اعلام کرد: از ابتدای امسال تا نیمه مهر ۱۷ هزار و ۶۱۶ TEU کانتینر یخچالی به کشورهای مقصد صادر شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: ۱۶ فقره گواهی کشف برای معادن جدید استان با حجم ذخیره ۶۴ میلیون و ۱۹۷ هزار تن در نیمه نخست سالجاری صادر شده است.

خلیل قاسمی افزود: صدور این مجوزها برای استخراج ۲۰ نوع موادمعدنی از جمله «مخلوط کوهی»، «سنگ لاشه»، «سنگ گچ»، «سنگ آهک»، «سنگ آهن»، «خاک سرخ»، «مارن»، «سنگ نمک»، «نمک آبی»، «کرومیت»، «منگنز»، «خاک صنعتی»، «سیلیس»، «فلدسپات»، «مرمریت»، «سنگ چینی» و غیره صورت گرفته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: یک هزار و ۲۴۷ طرح نیمه تمام صنعتی در استان وجود دارد که در صورت تکمیل این تعداد طرح صنعتی، ۲۸ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

خلیل قاسمی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از طرح های نیمه تمام صنعتی در سطح استان افزود: برای تکمیل و بهره برداری این تعداد طرح صنعتی نیمه تمام در هرمزگان ۸۴۳ هزار و ۵۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری برآورد شده است.

مدیرکل بنادرو دریانوردی هرمزگان گفت: هم اکنون چهارفروند کشتی حامل گندم، روغن خوراکی و ذرت درمجموع ۲۴۰هزار و ۷۹۸ تن در بندر شهید رجایی درحال تخلیه کالاهای خود هستند.  

علی‌رضا محمدی کرجی‌ران  با اعلام این خبر ب اظهارداشت: ۲فروند از این کشتی‌ها حامل ۱۳۸ هزار و ۷۹۸ تن گندم و ۲کشتی دیگر نیز حامل ۳۰ هزارتن روغن خوراکی و ۷۲ هزارتن ذرت هستند که هم اکنون در اسکله ۱۳ این بندر تخلیه و به صورت حمل یکسره وارد کشور می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: بیش از یک میلیارد و ۴۰۱ میلیون دلار کالاهای غیرنفتی از ابتدای سالجاری تاپایان شهریورماه امسال از این استان به خارج از کشور صادر شد.

خلیل قاسمی در جمع فعالان اقتصادی استان افزود: هدفگذاری صادرات کالاهای غیرنفتی بخش های مختلف اقتصادی هرمزگان در سالجاری ۲ میلیارد و ۷۰ میلیون دلار بوده که در ۶ ماهه نخست امسال ارزش دلاری این کالاها در همسنجی با سال گذشته ۲۵۸ درصد افزایش داشته است.

استاندار هرمزگان گفت: پیشنهاد تصویب راه‌اندازی حداقل سه مرکز جایگزینی ذخایر آبزیان در استان هرمزگان در سفر رییس جمهور به استان ارائه و پیگیری می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها